مشاوره روانشناسی ذهن نو

ساخت وبلاگ

با چه کسانی نباید ازدواج کرد ؟ از آن‌جا که ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی هرکسی است، دختر/پسر و خانواده‌ها توجه زیادی به آن دارند. اگر درست انتخاب نکنیم مشکلاتی بسیاری در آینده منتظر ما خواهند بود. اما سؤال اینجاست که چطور تشخیص بدهیم کسی که انتخاب کرده‌ایم مناسب زندگی هست یا خیر؟ بهترین راه برای این کار کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج است. اما در کنار مشاوره پیش از ازدواج بعضی از گروه‌های شخصیتی اصلاً برای ازدواج مناسب نیستند. اگر با یکی از آن‌ها مواجه شدید بهتر است پیش از جدی شدن رابطه از آن‌ها فاصله بگیرید. برای آشنایی با ملاک های انتخاب همسر کلیک کنید. در ادامه به شخصیت‌هایی اشاره کردیم که اصلا برای ازدواج مناسب نیستند.

منبع: با چه کسانی نباید ازدواج کرد

با چه کسانی نباید ازدواج کرد

بیماری‌های روانی

اولین کسانی که باید از آن‌ها اجتناب کنید بیماری‌های روانی هستند. اگر احساس می‌کنید او بیش‌ازحد افسرده، عصبی یا مضطرب است هرگز به این فکر نکنید که در آینده بهتر خواهد شد. به این نکته دقت داشته باشید که موضوع بر سر شدت بیماری روانی است.

وجود افسردگی در حد خفیف یا متوسط اگرچه زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما پاسخگویی بهتری به درمان دارد. ولی بیماری هرچقدر شدیدتر باشد، شرایط سخت‌تری پیش رو خواهید داشت. بسیاری از بیماری‌های روانی تنها توسط متخصصان قابل شناسایی است، بنابراین حتما باید برای ارزیابی مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

با کسانی که اختلالات جنسی دارند نباید ازدواج کرد

رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین مسائل در ازدواج زوجین است. بررسی‌های روانشناسان نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات بین زن و شوهرها و حتی بسیاری از طلاق‌ها به دلیل اختلاف بر سر مسائل جنسی پیش می‌آید. به همین خاطر این موضوع را پیش از ازدواج‌تان جدی بگیرید. کسانی که مشکلات جنسی جدی دارند نمی‌توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند. حتی اگر با مشکلات ساده‌ای مثل سردمزاجی مواجه شده‌اید، بهتر است قبل از ازدواج برای درمان آن اقدام کنید.

شخصیت‌های پرخاشگر

تا چه حد می‌توانید عصبانیت و پرخاشگری را تحمل کنید؟ آیا می‌دانید پرخاشگری می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری روحی باشد؟ تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که شاید پرخاشگری همسرتان به حدی برسد که با شما بدرفتاری کند؟ پرخاشگری از آن دسته مسائلی است که می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک شما ایجاد کند. به همین خاطر اگر نشانه‌های پرخاش را در طرف مقابل خود می‌بینید بهتر است در تصمیمتان برای ازدواج تجدیدنظر کنید.

با کسانی که کنترل‌گر هستند نباید ازدواج کرد

زندگی کردن با کسی که دوست دارد همیشه و همه‌جوره شما را تحت کنترل خودش داشته باشد، بسیار سخت است. شاید روزهای اول از توجهی که طرف مقابل به شما دارد خوشحال باشید. اما دیر یا زود از این‌همه توجه خسته می‌شوید.

یادتان باشد همه انسان‌ها دوست دارند آزاد باشند و خودشان برای زندگی‌شان تصمیم بگیرند. این‌که یک نفر شما را وادار کند کاری را انجام بدهید یا اجازه انجام یک کار را به شما ندهد موضوع خوشایندی نیست. پس اگر احساس می‌کنید طرف مقابل شما شخصیت کنترل‌گری است حتماً راجع به این موضوع با مشاور خانواده صحبت کنید.

با آدم دروغ‌گو نباید ازدواج کرد

دروغ یا پنهان‌کاری یکی از بدترین آفت‌های زندگی مشترک هستند. وقتی طرف مقابل شما به دروغ‌گویی عادت داشته باشد دیر یا زود راجع به مسائل مختلف زندگی هم به شما دروغ خواهد گفت. به همین خاطر بهتر است از ابتدا وارد رابطه با چنین افرادی نشوید. برای آشنایی با ویژگی های دختر خوب برای ازدواج کلیک کنید.

منبع درآمد نامشخص

اینکه بخواهید به شرایط زندگی با همسرتان قانع باشید یا به او کمک کنید تا پیشرفت کند و زندگی را باهم بسازید، بسیار خوب است. اما هرگز به معنای این نیست که طرف مقابل شما منبع درآمدی نداشته باشد. یکی از اشتباهات در ازدواج این است که با مردی ازدواج کنید که توانایی تأمین مخارج زندگی را ندارد. چنین زندگی با احتمال بسیار زیاد محکوم به شکست است. به همین خاطر بهتر است پیش از ازدواج راجع به این موضوع به‌درستی تصمیم‌گیری کنید. برای آشنایی با ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج کلیک کنید.

با کسانی که درگیر رابطه قبلی خود هستند، نباید ازدواج کرد

یکی از بدترین چیزها در ازدواج این است که احساس کنید فکر و احساس شریک عاطفی شما درگیر جای دیگری است. درنتیجه ازدواج با کسانی که درگیر روابط یا زندگی گذشته خود هستند ممنوع است. این افراد در بهترین حالت شما را برای این می‌خواهند که تنهایی و دردی که می‌کشند را فراموش کنند. هرگز فکر نکنید رابطه شما دیر یا زود بهتر خواهد شد بلکه تا جای ممکن از این مدل روابط دوری کنید.

اگر طرف مقابل شما از همسرش جدا شده یا زندگی خوبی با او ندارد و شما را به‌عنوان نفر سوم وارد رابطه می‌کند، بهتر است کمی با دقت بیشتر به چنین رابطه و ازدواجی فکر کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه در اختلاف‌نظرها هر دو طرف مقصر هستند. پس با دقت دلایل به هم خوردن ازدواج اول شریک احساسی‌تان را بررسی کنید.

برنامه مشخصی برای ازدواج ندارد

بعضی‌ها فقط از ازدواج صحبت می‌کنند. اما برنامه مشخصی برای تشکیل زندگی ندارند. کنار این دسته از افراد بودن بیشتر اوقات تنها به این معناست که شما دارید زمانتان را تلف می‌کنید. به‌علاوه اینکه اگر کسی برای یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی‌اش برنامه‌ای نداشته باشد خود می‌تواند یک نشانه بزرگ از بی‌برنامگی و بی‌خیالی باشد. آن‌ها احتمالاً در آینده هم برای بخش‌های مهم زندگی برنامه مشخصی ندارند.

با کسانی که تنبل هستند نباید ازدواج کرد

مرد یا زن تنبل شریک خوبی برای زندگی شما نیست. آن‌ها تلاش چندانی برای پیشرفت زندگی نمی‌کنند. بیشتر اوقاتشان را به بطالت می‌گذرانند و این می‌تواند برای شما بسیار سخت باشد. به‌خصوص اگر اهل کار و فعالیت هستید توصیه می‌کنیم از این گروه فاصله بگیرید.

شخصیت های نابالغ

بلوغ جنبه‌های مختلفی دارد. یک نفر زمانی که تصمیم می‌گیرد ازدواج کند باید ازنظر شخصیت به بلوغ کامل رسیده باشد. یعنی او باید بتواند به‌تنهایی راجع به مسائل مهم زندگی‌اش تصمیم بگیرد. رفتارش با دیگران را کنترل کند و همین‌طور شرایط اقتصادی مناسبی داشته باشد. درنتیجه یکی دیگر از گروه‌هایی که باید از آن‌ها فاصله بگیرید شخصیت‌های نابالغ هستند. کسانی که ترک خانواده اولیه برای آن‌ها مشکل است؛ حرف‌های دیگران در زندگی و تصمیماتشان تأثیر دارد و همین‌طور کسانی که احساس می‌کنید هنوز ازنظر فکری به درایت و پختگی لازم نرسیده‌اند.

با کسانی که دچار اعتیادند نباید ازدواج کرد

گاهی اوقات یک تصور اشتباه در زندگی ما به وجود می‌آید؛ آن‌هم اینکه می‌توانیم فرد معتاد را ترک بدهیم. یا با شرایط او خواهیم ساخت. به خاطر داشته باشید اعتیاد یک بیماری پیش‌رونده است. کسی که امروز در مقابل خود می‌بینید دیر یا زود ازنظر نوع و مقدار مصرف مواد مخدر تغییر خواهد کرد. آن‌ها مجبورند برای رسیدن به لذت قبل مدام میزان مصرف را افزایش دهند؛ درنتیجه سم بیشتری وارد بدنشان می‌کنند که باعث می‌شود بیشتر به‌سوی پیامدهای منفی اعتیاد حرکت کنند.

به‌علاوه بسیاری از مواقع مشکلاتی مانند چند مصرفی برای آن‌ها پیش خواهد آمد. در کنار تمامی این‌ها نگرانی و مشکلات قانونی که ممکن است با آن مواجه شوید، طرد شدن از جانب اطرافیان، بیکاری همسر و بسیاری مسائل دیگر را هم در نظر بگیرید. به همین خاطر است که می‌گوییم معتادان یکی از مناطق ممنوعه برای ازدواج هستند.

آدم‌های بی‌منطق

در یک زندگی مشترک موفق شما باید بتوانید همیشه با همسرتان صحبت کنید. نظرات یکدیگر را بشنوید و باهم تصمیم بگیرید. به همین خاطر است که ازدواج با آدم‌های بی‌منطق نمی‌تواند ازدواج موفقی باشد. کسانی که همیشه حرف، حرف خودشان است، در هر دعوایی قهر می‌کنند یا دلیل مشخصی برای خواسته‌هایشان ندارند انسان‌های بی‌منطقی هستند. شاید شما بتوانید برای یک یا دو بار این رفتارها را تحمل کنید، اما طولانی شدن آن‌ها حتماً آزاردهنده خواهد بود.

ازدواج با آدم‌های خسیس ممنوع

توافق بر سر مسائل مالی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ازدواج است. شما و همسرتان باید بر سر منابع درآمد و همین‌طور خرج کردن آن‌ها با یکدیگر توافق داشته باشید. به همین خاطر است که روانشناسان معمولاً توصیه می‌کنند با افراد خسیس ازدواج نکنید، مگر اینکه واقعاً با سیاست‌های آن‌ها موافق باشید.

یک آدم خسیس به‌احتمال‌زیاد با هزینه کردن برای تدارک یک مهمانی، خرید لباس، رفتن به سفر یا حتی یک گشت‌وگذار دونفره مخالف خواهد بود. به همین خاطر بسیار مهم است که قبل از ازدواج به این مسائل فکر کنید.

نقش مشاوره در تصمیم‌گیری برای ازدواج

همان‌طور که در ابتدای بحث گفتیم بسیاری از ما نمی‌توانیم این ویژگی‌های نامناسب را در مدت کوتاه آشنایی و در طرف مقابل تشخیص دهیم. به همین خاطر بهتر است از یک مشاور پیش از ازدواج کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از مصاحبه بالینی و تست‌های شخصیت به‌راحتی متوجه ویژگی‌های خوب یا بد طرف مقابل شما خواهند شد. به‌علاوه اگر تصمیم شما برای ازدواج جدی باشد مشاورین می‌توانند راهکارهایی را برای کنار آمدن با طرف مقابل و زندگی بهتر به شما آموزش دهند. به همین خاطر است که روانشناسان همیشه توصیه می‌کنند پیش از ازدواج این مشاوره‌ها را جدی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا نباید با کسی که در گذشته از همسرش جدا شده ازدواج کنیم؟

پیش از اینکه تصمیم بگیرید با این فرد ازدواج کنید ابتدا مطمئن شوید که او به‌طور کامل گذشته‌اش را فراموش کرده و به شما به‌عنوان ابزاری برای فراموش کردن گذشته نگاه نمی‌کند. به‌علاوه سعی کنید دلایل جدایی او را پیدا کنید. این دلایل اطلاعات بسیاری راجع به شخصیت طرف مقابل به شما می‌دهد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: با چه کسانی نباید ازدواج کرد

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : با چه کسانی نباید ازدواج کرد, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 204 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 14:40

راه‌های افزایش میل جنسی در زنان چیست؟ یکی از مشکلات شایع میان زوجین، کمبود میل جنسی زنان است که باعث نارضایتی جنسی طرفین می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده یک سوم زنان به رابطه جنسی سرد و بی میل هستند و اصطلاحا سرد مزاج‌اند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد رابطه جنسی در زندگی مشترک، بی میلی یکی از طرفین می‌تواند مشکلات زیادی را برای زن و شوهر ایجاد کند. به همین دلیل ضروری است که راهی برای بهبود این وضعیت و افزایش میل جنسی زنان پیدا کرد. با آگاهی از روش‌های افزایش میل جنسی می‌توانید کیفیت رابطه جنسی خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

منبع: افزایش میل جنسی زنان

افزایش میل جنسی زنان

سردمزاجی جنسی در افراد به دو صورت وجود دارد که نوع اول از افرادی هستند که به صورت کلی سرد مزاجند و به رابطه جنسی علاقه‌ای ندارند. نوع دوم زوج‌هایی هستند که سازگاری و تناسب جنسی‌شان با یکدیگر محدود است. به عنوان مثال طرفین فانتزی‌ها و علایق متفاوتی با هم داشته باشند یا اینکه میزان میل جنسی دو طرف با یکدیگر متفاوت باشد. برای افزایش یا کاهش میل جنسی همسرتان ابتدا باید بدانید این مشکل از کژکاری جنسی برخواسته یا طبیعی است.

 

دلیل بی میلی را بیابید

زنان به دو دلیل عمده جسمی و روانی می‌توانند دچار بی میلی جنسی شوند که به شرح زیر می‌باشد:

1. دلایل جسمانی

ممکن است این اتفاق ریشه جسمانی داشته باشد. ترشح کم هورمون تستسترون، تغذیه نامناسب، بیماری دیابت، تنگی رگ‌های بدن و عروق، مصرف داروهای ضدافسردگی، ضدفشار خون و ضدبارداری می‌توانند دلایل فیزیکی بی میلی جنسی زنان باشند. با شناسایی و درمان این مشکلات، بی میلی جنسی نیز تا حد زیادی از بین می‌رود و میل جنسی افزایش پیدا می‌کند.

2. افزایش میل جنسی زنان | دلایل روانی

معمولا سرد مزاجی زنان ریشه روانشناختی دارند. در واقع این‌ها مشکلاتی هستند که باید با کمک روانشناس یا مشاور شناسایی شده و درمان شوند. به عنوان مثال یکی از دلایل سرد مزاجی خانم‌ها می‌تواند آموزش جامعه در جهت کم توجهی به مسائل جنسی باشد. جامعه سنتی و والدین می‌توانند باعث شکل گیری چنین عقیده‌ای در زندگی فرد شوند.

اینکه دختران برداشت منفی از نقاظ جنسی بدن خود داشته باشند، یا از شکل بدن خود احساس نارضایتی کنند در بی میلی جنسی تاثیرگذار خواهد بود. اگر دختران در سابقه تجارت جنسی خود مورد سواستفاده واقع شده باشند، این امر در کیفیت روابط جنسی آن‌ها در زمان حال تاثیر می‌گذارد. همچنین مشکل بسیار مهم دیگر، نداشتن رابطه عاطفی مناسب با همسر است. به این معنا که اگر زنان از نظر احساسی و عاطفی ارضا نشده باشند، نمی‌توانند با شریک جنسی‌شان رابطه جنسی خوبی را تجربه کنند.

مسائل و مشکلات جنسی مردان مانند زودانزالی یا اختلالات جنسی می‌تواند بر سرد مزاجی خانم‌ها تاثیرگذار باشد. همچنین اختلالات روانشناسی مانند اضطراب، افسردگی یا ترس از بارداری و رابطه جنسی می‌تواند باعث بروز سردی جنسی در زنان شود. شما می‌توانید با مطالعه علل بروز بی میلی جنسی در زنان در صدد حل آن برآیید. همچنین خوب است در این راستا از کمک روانشناس یا مشاور نیز بهره مند شوید.

 

روش های جسمانی افزایش میل جنسی در زنان

افزایش میل جنسی در زنان راهکارهای متعددی دارد. برای این منظور باید از داروهایی استفاده کنید که مورد تائید سازمان‌های دارویی معتبر باشند. در طب سنتی هم استفاده از چند داروی گیاهی برای افزایش میل جنسی توصیه شده است. توجه داشته باشید که این داروها باید با مشورت و تجویز پزشک استفاده شوند.

1. داروی فلیبانسرین (Addyi)

تنها دارویی که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا واقع شده این دارو است اما با این حال نتایج تحقیقات به روی این دارو تناقض‌های زیادی دارد. پیشنهاد می‌شود مصرف این دارو را خودسرانه آغاز نکنید و حتما با یک فرد متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

2. مصرف قرص ضدبارداری را قطع کنید

قرص‌های ضد بارداری ترشح هورمون تستسترون را کاهش می‌دهند. با کم شدن ترشح این هورمون میل جنسی زنان محدود می‌شود. این دارو ممکن است درد هنگام رابطه جنسی را بیشتر کند. علاوه بر قرص ضدبارداری ممکن است مصرف برخی داروهای روانشناختی نیز میل جنسی شما را محدود کنند. بهتر است درباره تغییر این دارو و جا به جا کردن آن با دارویی که اثر جنسی کمتری داشته باشد با پزشک خود مشورت کنید.

3. قطره ویتاگنوس

ویتاگنوس از گیاه دارویی پنج انگشت به عمل می‌آید و بر روی ترشحات هورمونی تاثیر می‌گذارد. از مزیت‌های استفاده از این دارو می‌توان به کاهش عوارض یائسگی و قاعدگی، و همچنین افزایش میل جنسی زنان اشاره کرد. با اینکه این دارو گیاهی است اما باید برای مصرف آن با یک فرد متخصص مشورت کنید.

 

روش های روانشناختی افزایش میل جنسی در زنان

با توجه به اینگه بی میلی جنسی معمولا ریشه روانی دارد، روش‌های روانشناختی نیز در این زمینه موثرتر هستند. استرس خود را در زندگی کم کنید. استرس یکی از بزرگ‌ترین موانع ایجاد لذت جنسی کافی است. حتما شنیده‌اید که پس از ازدواج میل جنسی ممکن است کمرنگ شود. این امر به علت گرفتاری‌ها و استرس‌های زندگی زناشویی می‌باشد. دومین عامل موثر در افزایش میل جنسی خوابیدن به اندازه کافی است. خواب کافی می‌تواند سرد مزاجی شما را بهبود ببخشد.

مردان نیز می‌توانند برای افزایش میل جنسی همسر خود به او کمک کنند. برای این منظور در کنار همسرتان ورزش کنید. با همدیگر کارهای خانه را انجام دهید و سعی کنید درباره احساسات جنسی و فانتزی‌های خود صحبت با او کنید. حتی می‌توانید برای مدت مشخصی رابطه جنسی نداشته باشید تا احساس سردی مزاج همسرتان از بین برود. استفاده از روان کننده‌ها (لوبریکانت) هنگام رابطه جنسی می‌تواند کمک کننده باشد. اگر این راهکارها موثر واقع نشد، مراجعه به یک روانشناس یا مشاور جنسی می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

برای افزایش میل جنسی در زنان چه راه‌هایی وجود دارد؟

استفاده از روش‌های دارویی تحت نظر پزشک متخصص و همچنین کمک گرفتن از روش‌های روانشناختی می‌تواند کمک زیادی به افزایش میل جنسی در زنان کند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: افزایش میل جنسی زنان

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : افزایش میل جنسی زنان, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 89 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 14:37

انتقام از عشق سابق ممکن است به فکر کسانی که در یک رابطه عاطفی آسیب دیده و شکست عشقی خورده‌اند، خطور کند. مخصوصا اگر رابطه با دلایلی همچون خیانت به پایان رسیده باشد. پس از اتمام رابطه، کسی که شکست عشقی خورده، توانایی کنترل احساسات خود را ندارد و همین عامل باعث بروز برخی ناهنجاری‌های روانی در او می‌شود. گاها فشارهای روانی سبب می‌شود که فرد تصمیم به انتقام از عشق سابق خود بگیرد تا این گونه صدمات روحی خود را جبران کند. در حالی که انتقام گرفتن باعث آسیب‌های بیشتر به خود شخص می‌شود و نشان دهنده این است که او نتوانسته اتفاقی که افتاده را درک و باور کند. در ادامه این مطلب به دلایل انتقام از عشق سابق و راهکارهایی برای عبور از این افکار ارائه کرده‌ایم.

منبع: انتقام از عشق سابق

دلایل انتقام بعد از شکست عشقی

شکست عشقی و یا جدایی از معشوق، ضربه روحی سختی وارد می‌کند. دلایلی که برای انتقام از عشق سابق مطرح می‌شود گاه هوشیارانه و گاه از روی احساسی است. برخی از آن‌ها عبارتند از؛

  • اگر فردی پس از اتمام یک رابطه، از نظر روحی بهبود پیدا نکرده باشد و هنوز نسبت به آن شخص احساساتی داشته باشد، تمایل دارد به او آسیب برساند و به نوعی با او در ارتباط باشد.
  • شکست عشقی، درد و رنج بسیاری را از خود بر جای می‌گذارد و همین درد و رنج، عامل محرکی برای حرکت در جهت انتقام گرفتن از عشق سابق است.
  • اگر فرد بر این باور باشد که طرف مقابل از او سوء استفاده عاطفی کرده و سپس او را ترک کرده، تمایل دارد برای جبران انتقام بگیرد.
  • اگر پایان رابطه برای کسی که آسیب دیده با احساس حقارت همراه باشد، او تمایل دارد این احساس را تلافی کند.

روش های انتقام بعد از شکست عشقی

روش‌های مختلفی برای انتقام از عشق سابق استفاده می‌شود، متاسفانه گاه با آسیب‌های جسمی و درگیری های فیزیکی همراه است. اما به طور معمولا زنان و مردان برای انتقام از روش‌های زیر استفاده می‌کنند.

  • افشای برخی موضوعات شخصی زندگی فرد مورد نظر در مقابل دوستان و آشنایان و بدنام کردن او
  • مطرح کردن موضوع و بیان حقیقت برای خانواده طرف مقابل
  • ارتباط عاطفی داشتن با دوستان نزدیک فرد مقابل با قصد خیانت و آزار دادن
  • تهدید نامزد جدید فرد و درگیری با او
  • به اجرا گذاشتن مهریه پس از اتمام رابطه زناشویی از سوی خانم‌ها و ایجاد مشکلات مالی
  • تهدید به پخش کردن عکس‌های خصوصی به خصوص از جانب آقایان
  • و …

علت گرایش به انتقام از عشق سابق

اتمام یک رابطه و شکست عشقی باعث ایجاد هیجانی شدید در فرد می‌شود که در روزهای ابتدایی رنج زیادی را برای او به همراه دارد. نتیجه این درد و رنج در نهایت باعث افسردگی و انزوا طلبی می‌شود.

با گذشت روزهای بیشتر واکنش‌های اولیه تغییر کرده و به احساس خشم تبدیل می‌شود. این احساس خشم می‌تواند در برخی از افراد با حس انتقام جویانه همراه باشد. برخی از این افراد که دارای تفکر انتقام جویانه هستند اما نمی‌توانند اقدامی کنند، در نهایت به خودکشی فکر می‌کنند.

در واقع آنچه که باعث می‌شود فرد به انتقام گرفتن فکر کند، این است که او نمی‌تواند موضوعی که اتفاق افتاده است را باور کند و توانایی کنترل هیجانات و خشم خود را نیز ندارد.

در واقع این دسته از افراد گمان می‌کنند با انتقام گرفتن از عشق سابق از درد و ناراحتی آن‌ها کم خواهد شد؛ در حالی که انتقام گرفتن مشکلات روحی آن‌ها را بیشتر نیز می‌کند. صحبت با یک روانشناس می‌تواند برای این افراد کمک کننده باشد.

پیامدهای انتقام برای خود فرد

همانطور که اشاره کردیم بر خلاف تصور کسانی که در یک رابطه عاطفی شکست خورده‌اند، آسیب‌های انتقام از عشق سابق به خود فرد ضربه می‌زند.

انتقام گرفتن از عشق سابق هیچ تاثیری در کاهش درد و رنج ناشی از شکست عشقی ندارد و حتی می‌تواند مقدار آن را بیشتر کند. از طرفی دیگر کسی که دارای افکار انتقام جویانه از عشق سابقش هست، خود را در برابر مسائل حقوقی و جزایی صدماتی كه به فرد مقابل نیز وارد کرده است، قرار می‌دهد.

بنابراین انتقام گیرنده ضربه‌های پس از انتقام را متحمل می‌شود و بهتر آن است که فرد نسبت به احساسات، هیجان و افکار خود کنترل بیشتری داشته باشد. پیشنهاد می‌شود که حتما مقاله مراحل شکست عشقی را بخوانید.

بهترین راه برای انتقام گرفتن از عشق سابق

شکست عشقی فشار روانی بسیاری را برای فرد به همراه دارد که هر گونه اقدامات در جهت انتقام از عشق سابق، می‌تواند این فشار روانی را تشدید کند.

انجام اقدامات اصولی پس از شکست عشقی باعث کمتر شدن فشارهای روانی و همینطور بهبودی فرد می‌شود.

بهتر است پس از شکست عشقی حتی اگر قلب و غرورتان شکسته است، برای به آرامش رسیدن از فکر انتقام دور شوید و انرژی خود را صرف کارهای مثبت و مفیدتری کنید.

بهترین انتقام شما از عشق سابق تان این است که شاد و خوشحال زندگی کنید و برای آینده‌ای بهتر تلاش کنید. زندگی‌تان را برای خوشبخت شدن خودتان تغییر دهید.

برای اینکار شما باید فقط بر روی خوشبختی خودتان متمرکز شوید و گذشته را فراموش کنید. سعی نکنید اینکار را برای برانگیختن حسادت و آزار دادن او نظر انجام دهید، چرا که اینگونه نیز زندگی خودتان تحت الشعاع قرار می‌گیرد. فقط کافی است بر روی خودتان و اهداف و خواسته هایتان متمرکز شوید. حتما مقاله رابطه جدید بعد از جدایی را بخوانید.

اهمیت دریافت مشاوره به جای انتقام از عشق سابق

اشاره کوتاهی کردیم که یکی از دلایلی که باعث افکار انتقام از عشق سابق می‌شود، عدم کنترل هیجان و خشم است. اگر شما شکست عشقی خورده‌اید برای اینکه این دوره را زودتر به پایان برسانید باید از راهکارهای موثری که می‌تواند در جهت مقابله با احساسات و افکار منفی موثر باشد، مطلع شوید تا مبتلا به افسردگی و سایر ناراحتی‌های روحی … نگردید.

بنابراین می‌توانید از کمک روانشناس برای رهایی از افکار مزاحم و جلوگیری از ابتلا به افسردگی کمک بگیرید. روانشناس می‌تواند با ارائه راهکار های موثر از میزان فشار های روانی و استرس های شما کم کند. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

سخن آخر

شکست عشقی تلخ و رنج آور است و شما باید برای بهبودی به خودتان زمان بدهید. نباید با تصمیم گیری های احساسی سعی کنید به طرف مقابل آسیب بزنید و در نهایت نیز در برابر صدمه‌های انتقام جویانه خودتان قرار بگیرید.

بنابراین توصیه می‌شود به جای فکر کردن به افکار آسیب زننده انتقام، سعی کنید به خودتان اهمیت دهید و برای شروع یک زندگی تازه و آینده‌ای بهتر، برای رشد فردی خودتان تلاش کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط با جنس مخالف می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: انتقام از عشق سابق

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : انتقام از عشق سابق, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 102 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 14:34

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان دغدغه‌ای است که اکثر افراد با آن مواجه می‌شوند. رابطه جنسی بعد از زایمان شاید کمی سخت باشد اما شدنی است و کافیست در این دوران صبور بوده در کنار یکدیگر باشید. اگر رابطه بعد از زایمان در زمان مناسب از سر گرفته نشود، می‌تواند مشکلات جسمی را برای زنان به وجود آورد. از سوی دیگر، مشکلات روحی همچون افسردگی و تغییر در میل جنسی بعد از زایمان می‌تواند در رابطه جنسی شما با همسرتان تاثیرگذار باشد. آگاهی از زمان مناسب برقراری رابطه و تغییرات جسمی و روحی که با آن مواجه هستید، در از سرگیری رابطه‌ای سالم و بدون مشکل به شما کمک می‌کند. ما در این مطلب به توضیح کامل رابطه جنسی بعد از زایمان پرداخته‌ایم پس با ما همراه باشید.

منبع: رابطه جنسی بعد از زایمان

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان

بدن زن پس از زایمان احتیاج به استراحت و آسودگی دارد. بعد از زایمان، زمانی که خونریزی متوقف و دهانه رحم بسته می‌شود بدن به وضعیت مناسب و رو به بهبودی می‌رسد. به توصیه متخصصان زمان مناسب نزدیکی 4 الی 6 هفته پس از زایمان طبیعی یا سزارین می‌باشد. نزدیکی خیلی زود مخصوصا در 2 هفته اول سبب افزایش خطر خونریزی یا عفونت رحمی می‌شود. بنابراین پس از زایمان در دو روش طبیعی و سزارین تا پایان خونریزی از برقراری رابطه جنسی جدا خودداری نمایید.

برای مقاربت بعد از زایمان، آمادگی جسمی و روحی زن و شوهر حائز اهمیت است. حس آمادگی در هر زن با زنی دیگر فرق دارد؛ اگر قبل از آمادگی و بهبود شما شوهرتان درخواست نزدیکی داشت او را از خودتان دور نکنید. می‌توانید معاشقه و رابطه بدون دخول داشته باشید و اینگونه هر دو نفر شما به یک آرامش روانی و ارضای جنسی می‌رسید.

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان به مواردی نظیر توان فرد، میزان خشکی واژن، تمایل جنسی، شدت افسردگی و… بستگی دارد و لازم است که زنان برای رابطه پس از زایمان‌شان با متخصص مشورت نمایند چرا که شرایط همه یکسان نیست.

 

میل جنسی زنان بعد از زایمان چه تغییری می کند؟

دوران بارداری و زایمان بر زندگی جنسی زنان تاثیر می‌گذارد. در بعضی از زنان، بعد از زایمان میل جنسی کم شده و در بعضی دیگر تغییری ایجاد نمی‌شود. عده ای بعد از تولد نوزاد خود تمایل دارند که هر چه سریع تر رابطه جنسی را از سر بگیرند ولی امکان دارد نزدیکی در چند ماه اول بعد از زایمان نسبت به قبل از آن متفاوت باشد.

سطح هورمون استروژن بعد از زایمان کم می‌شود به همین دلیل احتمال دارد که برخی زنان تا چند هفته بعد از زایمان میل جنسی نداشته باشند. شیردهی نیز در کم شدن سطح هورمون استروژن و در نتیجه افت میل جنسی تاثیرگذار است. از عوامل دیگر تغییر میل جنسی در زنان می‌توان به کم خوابی، خستگی، استرس و افسردگی، ترس از درد و پاره شدن بخیه‌ها، خشکی واژن و کاهش اعتماد به نفس به خاطر تغییرات فیزیکی بدن اشاره کرد.

 

آیا اولین رابطه جنسی بعد از زایمان با درد همراه است؟

اغلب زنان پس از زایمان، برای اولین مقاربت جنسی استرس زیادی دارند به خصوص اگر به صورت سزارین زایمان کرده باشند. در واقع درد به دلیل دخول و ترس از آسیب به بخیه‌ها سبب ایجاد اضطراب در زنان می‌شود که این حس اضطراب کاملا طبیعی است.

در پوزیشنی مقاربت را انجام دهید که آسیبی به بخیه‌ها نرسد. ضمن اینکه باید بدانید در اولین مقاربت پس از زایمان، خونریزی رخ می‌دهد پس سعی کنید مه آرام باشید و معاشقه طولانی مدت داشته باشید تا کاملا برای رابطه آماده شوید. امکان دارد رابطه جنسی تا مدت‌ها دردناک باشد، به خودتان فرصت دهید و برای کاهش درد از ژل یا روان کننده استفاده نمایید.

همچنین برای کاهش درد در زمان اولین رابطه جنسی بعد از زایمان می‌توان از مسکن، تخلیه مثانه، حمام گرم، استفاده از روان کننده و کنترل عمق نفوذ با تغییر موقعیت جنسی نیز استفاده کرد. گاهی اوقات زنان با وجود بهبودی بعد از زایمان امکان دارد رابطه جنسی دردناکی داشته باشند که بهتر است در صورت داشتن درد یا علائم خاص به متخصص مراجعه نمایند.

 

تغییرات زنان بعد زایمان و تاثیر آن بر رابطه جنسی

بعد از زایمان زنان از نظر جسمی و روحی تغییراتی را تجربه می‌کنند به شرح زیر می‌باشد:

1. تغییرات جسمی زنان بعد از زایمان

با تولد نوزاد سطح هورمون استروژن پایین آمده و خشکی واژن افزایش می‌یابد. همچنین سبب نازک‌تر و حساس‌تر شدن بافت واژن می‌شود. به همین دلیل زنان در 4 تا 6 هفته ابتدایی بعد از زایمان، خشکی واژن را تجربه می‌کنند. بافت خشک واژن در زمان مقاربت می‌تواند سبب خونریزی شود و خطر عفونت را نیز افزایش می‌دهد. اکثر زنان در 3 ماه اول بعد از اولین زایمان مشکلات جسمی را تجربه می‌کنند که عبارتند از:

1) خشکی واژن یا از بین رفتن خاصیت ارتجاعی واژن

2) تضعیف عضلات کف لگن

3) سستی عضلات

4) درد و خونریزی

5) کاهش میل جنسی

6) خستگی و…

2. اولین رابطه جنسی بعد از زایمان | تغییرات روحی زنان بعد از زایمان

_ بیش از 80 درصد زنان پس از زایمان، درگیر افسردگی خفیفی می‌شوند و معمولا این حالت تا دو هفته زمان می‌برد و از دید روانشناسان امر طبیعی است و با کمک اطرافیان از بین می‌رود. برخی زنان بعد از تولد نوزادشان به علت زیاد شدن حجم کار و مسئولیت‌های جدید احساس خستگی، نگرانی و اضطراب می‌کنند که از طرفی این عوامل در کاهش میل جنسی و کیفیت رابطه زنان تاثیر می‌گذارد و در زمان نزدیکی احتمال دارد احساس درد کرده و لذت جنسی برایشان کم شود.

بیشتر بخوانید : سرد شدن رابطه بعد از زایمان

 

اولین رابطه جنسی بعد از زایمان | راه‌های بهبود مشکلات زنان بعد از زایمان

درک این مسئله از طرف مردان و حمایت و کمک آن‌ها در امور منزل و بچه داری می‌تواند تا حد زیادی سبب کاهش فشار سنگین روانی و استرس در زنان شود. همچنین پشتیبانی همه جانبه مرد از همسرش، در بهبود رابطه زناشویی و زندگیشان بسیار تاثیرگذار است. البته خود خانم‌ها نیز برای برگشت به زندگی قبل از زایمان باید تلاش کنند و تا وقتی تلاش‌ها از طرف یکی از شما باشد هرگز نزدیکی لذت بخشی را تجربه نخواهید کرد.

سلامت روان نیز به اندازه سلامت جسم مهم است. در کنار حمایت‌های همسر، انجام تکنیک‌های تنفسی و ریلکسیشن، یوگا، ورزش و پیاده روی به کاهش اضطراب و تنش‌ها کمک می‌کند. زوجین برای بهبود رابطه جنسی و زندگیشان باید به یکدیگر کمک کنند و در صورت بروز هر نوع چالشی از روانشناسان راهنمایی بگیرند.

 

چگونه با وجود نوزاد رابطه جنسی خود را بهبود بخشیم؟

با رعایت برخی نکات می‌توانید رابطه جنسی خود را با وجود نوزادتان بهبود ببخشید، با این حال برخی از زوجین به دلایل مختلف در این دوره دچار مشکلاتی می‌شوند که توصیه می‌کنیم حتما مشاوره جنسی دریافت کنید. این کارها عبارتند از:

1. وقت گذراندن با همسر

1. با متولد شدن نوزاد امکان دارد زمان زیادی برای نزدیکی و تحریک یکدیگر نداشته باشید ولی بهتر است شما و همسرتان وقت زیادی را برای با هم بودن صرف کنید تا از میزان اضطراب و عجله‌ای که برای از سرگیری رابطه دارید، کاسته شود. بعد از زایمان باید درباره نیازها و احساسات خوب و بدی که دارید با شوهر خود صحبت نمایید.

2. اولین رابطه جنسی بعد از زایمان | جدا کردن اتاق نوزاد

گریه کردن نوزاد سبب استرس می‌شود و قطعا با وجود بی تابی‌های کودک نمی‌توانید به مقاربت جنسی بپردازید. ضمن اینکه فرزند شما هر چقدر هم کوچک باشد نباید رابطه جنسی‌تان را مشاهده کند و باید پس از به خواب رفتن نوزاد و بعد از کمی استراحت، رابطه با همسرتان را آغاز کنید.

3. کمک گرفتن از دیگران

برای رابطه جنسی با همسر خود باید شیر بچه را داده، پوشکش را عوض کرده و او را بخوابانید. سعی کنید مکان و شرایطی آرام و به دور از استرس و تنش برای نزدیکی مهیا کنید. به همین جهت برای نگهداری از نوزاد خود از اطرافیان کمک بگیرید تا بتوانید انرژی خود را ذخیره نمایید و در زمان نزدیکی در شرایط ایده آلی قرار گرفته و بتوانید لذت و ارضای جنسی را تجربه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا پس از زایمان بارداری صورت می گیرد؟

بله امکان پذیر است ولی از آنجایی که بارداری خیلی سریع بعد از یک زایمان می‌تواند زن را در معرض خطر سقط جنین یا زایمان زودرس قرار دهد، بهتر است که از آن اجتناب کرد.

آیا مردان پس از به دنیا آمدن فرزندشان درگیر مشکلات روحی می شوند؟

بله مردان نیز به افسردگی دچار می‌شوند. طبق آمار، 4 درصد از آقایان پس از به دنیا آمدن فرزندشان این حالت برایشان رخ می‌دهد که البته با تکنیک‌های روانشناسی قابل درمان است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: رابطه جنسی بعد از زایمان

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : رابطه جنسی بعد از زایمان, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 162 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 14:31

لازمه شروع رابطه جنسی، عشق بازی یا معاشقه است. عشق بازی با همسر مجموعه ای از حرکاتی است که به منظور برانگیختن میل جنسی انجام می‌شود. عشق بازی کیفیت رابطه جنسی را به شدت افزایش می‌دهد. معاشقه رابطه بهتری بین طرفین ایجاد می‌کند و رضایت و لذت جنسی بیشتری به وجود می‌آورد. بسیاری از مشکلات جنسی به دلیل عدم معاشقه کافی قبل از دخول به وجود می‌آید و مشکلات جنسی نیز نقش بسیار مهمی در رابطه زناشویی دارند. عشق بازی همیشه برای دخول انجام نمی‌شود و ممکن است صرفا برای ابراز علاقه صورت بگیرد. معاشقه می‌تواند رابطه بین زوجین را مستحکم‌تر کند. برای اطلاع از راه های ارتباط صحیح با همسر کلیک کنید.

منبع: عشق بازی با همسر

عشق بازی یا معاشقه

همانطور که گفته شده، عشق بازی رفتارها و حرکاتی است که برای تحریک بیشتر همسر قبل از دخول انجام می‌شود. هم زن و هم مرد نقش مهمی در عشق ورزیدن دارند، هر دو می‌توانند شروع کننده و یا کسی باشند که قصد تحریک بیشتر همسر خود را دارد. پس بوسیدن‌ها، در آغوش گرفتن‌ها، نوازش‌ها، ماساژ جنسی و … تنها به آقایان توصیه نمی‌شود. فعال بودن در رابطه جنسی برای خانم ها هم لذت بیشتری ایجاد می‌کند. حداقل بیست تا سی دقیقه را به عشق ورزی اختصاص دهید. نقاط حساس بدن همسرتان را پیدا کنید و از بودن با او لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟

عشق بازی با همسر به جای رابطه جنسی

برخی مواقع لازم است که عشق بازی جایگزین رابطه جنسی و دخول شود. محدودیت‌ها دلیل نمی‌شوند شما به همسرتان نزدیک نشوید، حتی اگر امکان رابطه کامل وجود نداشته باشد، با معاشقه محبت میان خود و همسرتان را افزایش دهید.

دوران قاعدگی و بارداری

در این دوران، اکثر خانم ها آمادگی لازم برای انجام رابطه جنسی را ندارند. معاشقه موجب ارضای نیازهای جنسی در دوران بارداری و قاعدگی می‌شود. همچنین معاشقه کردن به تسکین دردها و کاهش کج خلقی‌های دوران قاعدگی کمک می‌کند.

ناتوانی های جنسی

عشق بازی فرآیند برانگیختن میل جنسی و رسیدن به ارگاسم را طولانی‌تر می‌کند. مردانی که دچار مشکلات جنسی همچون اختلال نعوظ و زودانزالی هستند، با انجام معاشقه، رابطه جنسی بهتر و با کیفیت تری تجربه می‌کنند. بسیاری از خانم‌ها از طریق تحریک ناحیه کلیتوریس به ارگاسم می‌رسند. به همین دلیل عشق بازی بدون دخول می‌تواند به افراد دارای ناتوانی جنسی کمک کند.

رابطه کلامی؛ شروعی برای عشق بازی با همسر

قبل از این که وارد معاشقه و رابطه جنسی شوید، با همسر خود ارتباط کلامی برقرار کنید. جالب است بدانید زنان بیشتر از طریق صدا تحریک می‌شوند. حرف‌ها و صحبت‎های روزمره را کنار بگذارید و قبل از شروع عشق بازی به گفتن حرف‌های عاشقانه و تحریک کننده بپردازید. اگر خجالت می‌کشید، از قبل این کلمات را در ذهن خود تکرار کنید تا بتوانید آن ها را با صدای بلند به همسرتان بگویید.

تکنیک های عشق بازی با همسر

عشق بازی و رابطه جنسی با کیفیت از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. با به کارگیری برخی تکنیک‌ها می‌توان کیفیت رابطه جنسی را تا حد چشمگیری افزایش داد. برخی از این تکنیک ها عبارتند از:

زمان کافی

برای انجام معاشقه، بهتر است زمانی را در نظر بگیرید که به قدر کافی استراحت کرده باشید و همچنین زمان کافی برای معاشقه داشته باشید. مثلا زنان به حدود سی دقیقه عشق بازی نیاز دارند تا برای رابطه جنسی آماده شوند. در صورت زمان کمتر و عدم آمادگی، رابطه جنسی برای آن ها سخت و دردناک می‌شود.

لباس مناسب

به طور کلی مردان از طریق دیدن تحریک می‌شوند. لباس های مناسب و تحریک آمیز نقش بسیار زیادی در افزایش میل جنسی مردان دارد. همچنین انتخاب رنگ لباس ها نیز بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور می‌توانید از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید.

مکان مناسب

مکانی را برای معاشقه انتخاب کنید که از امنیت و خصوصی بودن آن مطمئن هستید. وقتی که زنان نگران حریم خصوصی شان هستندف نمی‌توانند از معاشقه لذت ببرند. همچنین معاشقه و رابطه جنسی را به یک مکان خاص محدود نکنید. با ایجاد تفاوت در مکان و دادن تنوع، لذت معاشقه را چند برابر کنید.

توجه به آراستگی و بهداشت شخصی از تکنیک های عشق بازی با همسر

بدن تمیز و استحمام شده در انجام معاشقه و رابطه جنسی اهمیت بسیار زیادی دارد. قبل از شروع معاشقه بهتر است موهای زاید بدن اصلاح شود، مسواک زده و از عطر خوشبو استفاده کنید. آراستگی در حین معاشقه، لذت جنسی را چند برابر می‌کند.

اجتناب از برخی غذاها

بهتر است قبل از معاشقه از خوردن میوه، غذاهای چرب، غذاهای کنسرو شده و نوشیدنی‌های حاوی کافئین خودداری کنید. ممکن است مصرف این نوع غذاها باعث کاهش کیفیت معاشقه و رابطه جنسی شود.

صبر و حوصله

زنان برای انجام رابطه جنسی نیاز به مقدمه و پیشنوازی دارند. در حالی که بسیاری از مردان به این کار نیازی ندارند و حوصله ای نیز برای انجام آن ندارند. اما بهتر است که آقایان از رابطه جنسی شتاب زده اجتناب کنند. آرام پیش رفتن در رابطه جنسی تاثیر چشمگیری بر کیفیت رابطه جنسی و زناشویی دارد.

تحریک نقاط حساس بدن

کارهایی همچون ماساژ جنسی و تحریک نقاط حساس، باعث برانگیختن میل جنسی می‌شود. این کار در تحریک افراد سرد مزاج و بی میل به رابطه جنسی بسیار موثر است. همچنین می‌توانید این کارها را به صورت غافلگیرانه انجام دهید تا لذت جنسی را برای خود و همسرتان چند برابر کنید.

اهمیت عشق بازی با همسر

معاشقه پیش از رابطه جنسی، زن و شوهر را به مرحله تحریک می‌رساند و در این صورت هر دو آمادگی بیشتری برای رابطه جنسی دارند. پیش نوازی باعث می‌شود که دو طرف احساس عشق و علاقه شان را بهتر به یکدیگر منتقل کنند. مردانی که دچار مشکلات جنسی هستند معمولا به دلیل عدم ارضای همسر خود دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند. عشق بازی، اعتماد به نفس و احساس خوب ناشی از رابطه جنسی موفق را به آن‌ها برمی‌گرداند. به دلیل اهمیت این موضوع حتما در صورت بروز مشکل از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید.

باورهای اشتباه در رابطه با عشق بازی با همسر

بسیاری از خانم ها فکر می‌کنند که نباید برای معاشقه و شروع رابطه جنسی پیش قدم شوند. به طور معمول مردان از خواسته خود و شروع رابطه جنسی نگرانی ندارند و آن را به راحتی بیان می‌کنند. اما به دلایل فرهنگی زنان احساس می‌کنند که نباید شروع کننده رابطه باشند و در صورت داشتن همچین خواسته ای، به هرزگی متهم می‌شوند. در حالی که این یک دیدگاه کاملا اشتباه است. از نظر علمی و دینی، زنان هیچ محدودیتی در رابطه جنسی با همسر خود و یا شروع آن ندارند. برای پیدا کردن علت و رفع خجالت زنان از رابطه جنسی با همسر کلیک کنید.

باور اشتباه دیگر در مورد زنانی است که مشکلی در تحریک و ارضا ندارند، پس هم شوهر و هم خودشان وقتی را برای معاشقه اختصاص نمی‌دهند. در حالی که عشق بازی تنها برای آمادگی رابطه جنسی نیست، بلکه احساسات با این کار بیشتر درگیر شده و گرمای رابطه سال های بیشتری دوام خواهد داشت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متدوال

همسرم زمان زیادی رو برای معاشقه اختصاص میده ، اما باز هم تحریک نمی شوم، دلیلش چیست؟

گاه با وجود رعایت همه نکات گفته شده، ممکن است برخی خانم ها و حتی آقایان برای رابطه به تحریک لازم نرسند. در این زمان افکار مهم ترین موانع هستند. با این حال برای تشخیص و رفع نیاز به بررسی هست.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عشق بازی با همسر

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : عشق بازی با همسر, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 95 تاريخ : شنبه 30 مهر 1401 ساعت: 14:28

حتی تصور عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج هم می‌تواند بسیار ترسناک و یا دور از ذهن باشد. شاید به نظرتان محال بیاید پس‌ازاینکه مدتی از ازدواجتان گذشت و درحالی‌که خود را کاملاً متعهد به همسرتان می‌دانید، عاشق فرد دیگری شوید. اما در حقیقت این موضوع دلیل بسیاری از خیانت‌ها و طلاق‌هاست. دلیل عاشق شدن بعد از ازدواج می‌تواند ناشی از بیماری‌های روانی تا ازدواج‌های از روی اجبار یا یکنواخت شدن زندگی باشد. به همین خاطر شاید خیلی هم نمی‌توان خطر آن را دور از ذهن تصور کرد. کسانی که درگیر عشق بعد از ازدواج می‌شوند معمولاً آن‌قدر احساس گناه و عذاب وجدان و یا ترس را تجربه می‌کنند که ممکن است درگیر بسیاری از بیماری‌های روحی شوند. پس اگر دچار این مشکل شده‌اید شاید بهتر باشد راجع به این شرایط از یک مشاور کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

منبع: عاشق شدن بعد از ازدواج

دلایل عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

احساسات طبیعی

قبل از هر چیز به این فکر کنید که عاشق شدن را چه چیزی معنی می‌کنید؟ اگر صرفاً در قلب‌تان از یک نفر خوش‌تان آمد، بهتر است خیلی هم خودتان را به خاطر این شرایط عذاب ندهید. بسیاری از ما به‌صورت طبیعی و در طول زندگی ممکن است از دیگران خوشمان بیاید. درواقع کار ذهن این است که انسان‌های مختلف را با هم مقایسه کند و گاهی اوقات همسر شما در این مقایسه‌ها کم می‌آورد. اما اگر ارتباط شما با طرف مقابل در حال جدی شدن است یا فکر می‌کنید نمی‌توانید آن را مدیریت کنید بهتر است کمی جدی‌تر به آن فکر کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله روانشناسی عشق را مطالعه نمایید.

ازدواج‌های از روی اجبار

ازدواج از روی اجبار یعنی یکی از شما به هر دلیلی به‌غیراز علاقه به طرف مقابل حاضر به ازدواج شده است. در این شرایط کاملاً طبیعی است که او دیر یا زود گزینه موردنظر خودش را پیدا می‌کند و نسبت به او احساساتی پیدا می‌کند. این می‌تواند یکی از بدترین پیامدهای ازدواج اجباری باشد. به همین خاطر است که معمولاً توصیه می‌شود پیش از تصمیم‌گیری قطعی برای ازدواج از یک مشاور کمک بگیرید.

یکنواخت شدن زندگی مشترک

یک زندگی مشترک موفق همیشه شادابی و نشاط خود را حفظ می‌کند. اما بسیاری از زندگی‌ها دیر یا زود درگیر یکنواختی می‌شوند. روانشناسان معتقدند که یکنواخت شدن زندگی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز خیانت است. درواقع در این شرایط دلتان برای شور و هیجان دوست داشتن و دوست داشته شدن تنگ می‌شود و به همین خاطر است که به سراغ یک رابطه جدید می‌روید.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج و بیماری‌های روحی

بسیاری از بیماری‌های روحی مثل اختلال شخصیت مرزی، نمایشی و یا بیماری دوقطبی می‌توانند دلیلی برای عاشق شدن بعد از ازدواج باشند. در این شرایط بیمار کنترل خود را روی شرایط از دست می‌دهد؛ یا خودنمایی و به دست آوردن توجه دیگران را یک موضوع بسیار مهم در زندگی می‌داند. به همین خاطر است که این بیماران ممکن است حتی پس از ازدواج وارد رابطه‌های جدیدی شوند.

برآورده نشدن نیازها

هرکدام از ما نیازهای مختلفی داریم. از نیاز به اینکه موردتوجه و درک طرف مقابل قرار بگیریم تا نیازهای جنسی این دامنه گسترده است. وقتی احساس کنید همسر شما برای این نیازها وقت نمی‌گذارد درحالی‌که نفر سومی هست که به‌خوبی به آن‌ها توجه می‌کند طبیعتاً به سمت او گرایش پیدا می‌کنید.

ازدواج‌های بدون بینش

بسیاری از ازدواج‌ها دلیل منطقی همراه ندارند. اکثر اوقات زوجین به دلیل علاقه و وابستگی که در دوران آشنایی بینشان شکل گرفته با هم ازدواج می‌کنند. در این حالت دیر یا زود احساس می‌کنید همسرتان آن کسی که دنبالش می‌گشتید نبوده. در نتیجه احتمال بروز خطرهای مختلفی مثل خیانت، سرد شدن زندگی یا حتی طلاق بیشتر می‌شود. مثل همان اتفاقی که در ازدواج‌های از سر اجبار می‌افتد اینجا هم ممکن است شما دیر یا زود گزینه دیگری پیدا کنید و این به معنای عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج است.

بهترین راه حل برای عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

رابطه‌تان را محدود کنید

اگر خاطرتان باشد گفتیم که “مقایسه” واکنش طبیعی ذهن ماست. در این حالت احساس اینکه از یک نفر خوش‌تان آمده تقصیر شما نیست. ضمناً تنها شما نیستید که درگیر این احساس می‌شوید. بسیاری از زوجین حداقل یک‌بار در زندگی این احساس را تجربه کرده‌اند. اما اینکه رابطه شما تا چه حد پیش رفته است کاملاً به شما مربوط است. یادتان باشد هرچقدر به نفر سوم نزدیک شوید و رابطه‌تان را بیشتر کنید احساسات شما هم بیشتر می‌شوند. پس اولین قدم این است که رابطه خود را با طرف مقابل محدود کنید. سعی کنید برنامه‌های مختلف برای طول روز خود در نظر بگیرید تا ذهن‌تان درگیر فکر کردن به سایر مسائل باشد.

مشکلات را برطرف کنید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از اوقات مشکلات زندگی مشترک هستند که باعث می‌شوند شما به سراغ فردی دیگر بروید. سعی کنید از راه صحبت کردن با همسر یا کمک گرفتن از مشاور مشکلات زندگی مشترک خود را حل کنید. مشاورین به شما کمک می‌کنند راهکارهای مختلفی را برای داشتن یک ازدواج موفق اجرا کنید و از این راه دیگر در قلب‌تان جایی برای عشق دیگران باقی نخواهد ماند.

برای ازدواج‌تان تصمیم جدی بگیرید

اگر احساس می‌کنید علاقه شما به طرف مقابل و وضعیت رابطه‌تان به شکلی است که نمی‌توانید آن را کنترل کنید، بهتر است برای ازدواج خود یک تصمیم جدی بگیرید. مشکلات بسیاری مثل خیانت در این شرایط پیش خواهد آمد و اگر از ازدواج‌تان صاحب فرزند شده‌اید این شرایط آسیب روحی بسیاری را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. به همین خاطر پیش از اینکه مشکل جدی اتفاق بیافتد بهتر است راجع به آنچه برای ادامه زندگی‌تان می‌خواهید خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید.

اهمیت مشاوره در ارتباط با عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

اگر شما یا هر یک از اطرافیان‌تان درگیر مشکل عاشق شدن بعد ازدواج شده‌اید، بهترین راه این است که از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانند برای حل این مشکل به شما کمک کنند.

سلامت روحی

بزرگ‌ترین مشکل آن‌هایی که پس از ازدواج درگیر یک رابطه دیگر می‌شوند عذاب وجدانی است که تجربه می‌کنند. آن‌ها نه می‌توانند رابطه خود را تمام کنند و نه احساس گناه رهایشان می‌کند. به‌علاوه ترس از فهمیدن همسر می‌تواند مشکلات را چند برابر کند. اولین کار روانشناسان این است که کمک می‌کنند این احساسات را کنار بگذارید و مشکلی برای سلامت روان شما پیش نخواهد آمد. البته این به معنای آن نیست که مشاورین به شما کمک می‌کنند تا با خیال راحت به همسرتان خیانت کنید؛ بلکه آن‌ها سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف به حل شدن مشکل شما کمک کنند.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج | کمک به حل مشکلات

گاهی خودمان هم نمی‌دانیم کجای زندگی با همسرمان مشکل داریم. گاهی اوقات هم اگرچه می‌دانیم اما راهی برای برطرف کردن آن پیدا نمی‌کنیم. مشاورین می‌توانند به شما کمک کنند تا اختلافاتی که با همسرتان دارید حل کنید و رابطه خوبی با یکدیگر داشته باشید.

انتخاب بهترین راه‌حل

اگر شرایطی که در آن قرارگرفته‌اید اجازه نمی‌دهد به‌درستی تصمیم بگیرید بازهم کمک گرفتن از مشاوره یک راهکار بسیار خوب است. مشاورین راه‌های مختلف تصمیم‌گیری و حل مسئله را به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید مشکلاتتان را به‌درستی برطرف کنید. برای آشنایی با نشانه های عشق اشتباه کلیک کنید.

  • برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا بعضی‌ها پس از ازدواج کردن عاشق می‌شوند؟

 

نارضایتی از زندگی با همسر، بیماری‌های روحی و همین‌طور احساس اینکه دیگری می‌تواند نیازهای ما را برطرف کند از دلایل عاشق شدن پس از ازدواج است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عاشق شدن بعد از ازدواج

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : عاشق شدن بعد از ازدواج, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 125 تاريخ : جمعه 29 مهر 1401 ساعت: 15:15

پورنوگرافی یکی از پدیده‌هایی است که در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از اینترنت رواج بیشتری پیدا کرده است. به‌طورکلی پورنوگرافی به معنای به تصویر کشیدن فعالیت جنسی انسان یا حیوان است و می‌تواند در قالب عکس یا فیلم ایجاد شود. گسترش استفاده از این پدیده در جامعه تا حدودی باعث معمول‌تر شدن دیدگاه‌ها در رابطه با این موضوع شده است بااین‌حال پورنوگرافی می‌تواند مشکلات بسیاری را در زمینه بهداشت روابط جنسی یا حتی سلامت روان برای فرد ایجاد کند. به همین خاطر می‌بایست نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشید و اگر شما یا فردی از اطرافیانتان دچار مشکل اعتیاد به فیلم‌ها یا تصاویر پورن شده است اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام دهید.

منبع: پورنوگرافی چیست ؟

پورنوگرافی و عادت به آن

پورنوگرافی یا به زبان فارسی هرزه‌نگاری به این معناست که تصاویر یا فیلم‌هایی از برقراری رابطه جنسی میان حیوانات یا انسان‌ها ضبط و پخش شده باشد. تماشای این فیلم‌ها معمولاً در میان نوجوانان و جوانان رواج بیشتری پیدا می‌کند و لذتی که به دنبال مشاهده آن‌ها برای فرد ایجاد می‌شود می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل تمایل به تکرار مجدد این رفتار باشد.

درست مانند هرگونه اعتیاد رفتاری دیگر پس از مدتی فرد متوجه خواهد شد که کنترل خود را بر روی رفتار موردنظر ازدست داده و به‌اجبار به دنبال انجام مجدد این رفتار خواهد بود. این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد و همین‌طور باعث کاهش بهره‌وری فرد در سایر زمینه‌ها باشد.

دلایل گرایش به پورنوگرافی

یکی از سؤالاتی که در ارتباط با این موضوع می‌بایست به آن پاسخ داد این است که علی‌رغم آسیب‌هایی که در ارتباط با پورنوگرافی مطرح می‌شود چرا این پدیده روزبه‌روز طرفداران بیشتری در میان جوانان پیدا می‌کند؟ دلایل بسیاری برای گرایش به این پدیده وجود دارد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

وجود باورهای غلط

وجود تصوراتی نظیر اینکه مشاهده فیلم‌های پورن باعث یادگیری رفتارهای جنسی مطلوب و بهبود عملکرد فرد در حین برقراری ارتباط با دیگران می‌شود یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث تمایل جوانان به پورنوگرافی خواهد شد. علاوه بر این تصور اشتباه دیگری نیز وجود دارد که معتقد است مشاهده این فیلم‌ها باعث تحریک جنسی بیشتر فرد برای برقراری رابطه جنسی می‌شود. این قبیل تصورات می‌تواند باعث افزایش میل به مشاهده این فیلم‌ها باشد.

تنهایی جنسی از دلایل گرایش به پورنوگرافی

در سال‌های اخیر فاصله زمانی نسبتاً زیادی میان سال‌های بلوغ و آمادگی جنسی تا زمان ازدواج ایجاد شده است. این مسئله در بسیاری از مواقع باعث می‌شود که فرد برای تأمین نیازهای جنسی به دنبال مشاهده فیلم‌های پورن و خود ارضایی باشد زیرا در شرایطی که فرد توانایی ازدواج و پیدا کردن شریک عاطفی و جنسی مناسب را ندارد به دنبال سایر راه‌ها برای تأمین نیازهای خود خواهد افتاد.

کسب لذت و اعتیاد رفتاری

تجربه تماشای فیلم‌ها یا تصاویر پورنوگرافی و خود ارضایی می‌تواند بار هیجانی بسیاری داشته باشد و فرد را برای کسب لذت و تجربه مجدد هیجان به تکرار این رفتارها تحریک کند. این در حالیست که تکرار مداوم این قبیل رفتارها باعث خواهد شد تا فرد دیگر لذت قبلی را به دنبال تماشای پورنوگرافی تجربه نکند یا حتی دچار مشکلاتی مانند اختلالات نعوظ یا سردمزاجی شود. اگر به هر دلیلی با این قبیل مشکلات جنسی مواجه شده‌اید بهتر است پیش از مزمن شدن آن‌ها برای درمان به یک روانشناس متخصص در زمینهٔ مسائل جنسی مراجعه نمایید.

معایب مشاهده پورنوگرافی

پورنوگرافی می‌تواند مشکلات بسیاری را در سلامت روان و روابط جنسی فرد ایجاد کند. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان‌دهنده این است که تحریک دائم منطقه پاداش در مغز به‌وسیله تماشای این فیلم‌ها می‌تواند مشکلاتی را نیز در ساختار مغز ایجاد نماید. ازجمله مهم‌ترین پیامدهای منفی مشاهده فیلم‌های پورنوگرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اعتیاد رفتاری

اعتیاد رفتاری به این معناست که فرد احساس می‌کند مجبور است دائماً رفتار خاصی را تکرار نماید. این رفتار خاص می‌تواند هر چیزی باشد؛ مهم آن است که فرد نه با قصد و انگیزه شخصی و یا به نیت دستیابی به لذت بلکه به دلیل اجبار و تنشی که از درون احساس می‌کند به سراغ انجام این رفتارها خواهد رفت. مشاهده پورنوگرافی در درازمدت نیز می‌تواند باعث بروز اعتیاد رفتاری شده و با توجه به اینکه اعتیاد به تماشای دائم این فیلم‌ها می‌تواند تأثیر بسیاری در بهره‌وری فرد در سایر زمینه‌ها داشته باشد می‌بایست برای درمان آن اقدام کرد.

لذت نبردن از رابطه جنسی

واقعیت این است که فیلم‌ها و تصاویر پورنوگرافی واقعیت ارتباط جنسی را منعکس نمی‌کنند و آنچه مشاهده می‌شود تصاویر اغراق‌آمیزی از رابطه جنسی است که صرفاً برای جذب مخاطب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تماشای مداوم این فیلم‌ها می‌تواند باعث شود که روابط جنسی سالم، دیگر لذت چندانی برای فرد نداشته باشد و حتی مشکلاتی مانند اختلال نعوظ یا سردمزاجی را به دنبال خواهد داشت زیرا مغز فرد پیام‌های طبیعی را برای تحریک جنسی دریافت نکرده و درنتیجه در شرایط معمول نمی‌تواند به‌خوبی عمل کند.

از دست دادن اعتمادبه‌نفس جنسی

تصاویر جنسی اغراق‌شده باعث می‌شود که مشاهده‌کنندگان این فیلم‌ها اعتمادبه‌نفس جنسی خود را تا حد زیادی از دست بدهند. این مشکل به این خاطر ایجاد می‌شود که فرد به‌صورت ناخودآگاه با شخصیت‌های فیلم‌های پورنوگرافی همانندسازی کرده و چون خود را به لحاظ جذابیت ظاهری و عملکرد جنسی مانند این افراد نمی‌داند اعتمادبه‌نفس خود را از دست خواهد داد.

یادگیری رفتارهای جنسی نامناسب

یکی از مشکلاتی که به دنبال مشاهده پورنوگرافی برای فرد ایجاد می‌شود این است که برخی عادت‌های جنسی نامناسب نظیر روابط جنسی گروهی یا رابطه مقعدی در این فیلم‌ها به‌صورت معمول و بخشی از تجربه لذت جنسی نمایش داده می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث تشویق افراد به انجام این قبیل رفتارها شده و مشکلات جدی را در مسیر ارزش‌های اخلاقی ایجاد نماید.

رهایی از اعتیاد به پورنوگرافی

بسیاری از افراد معمولاً تلاش‌های فردی را برای ترک این عادت شروع می‌کنند که در بسیاری از مواقع با شکست مواجه شده و این شکست باعث آسیب دیدن عزت‌نفس فرد خواهد شد. این در حالیست که مشاورین روانشناسی به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از اصول مشخص و علمی در این زمینه اقدام کنید تا احتمال شکست در ترک اعتیاد و یا بازگشت مجدد این رفتار کاهش پیدا کند.

از مهم‌ترین اقدامات روانشناسان می‌توان موارد زیر را بیان کرد.

  • کمک به فرد برای مشخص کردن بازه‌های زمانی که بیشتر به تماشای پورنوگرافی علاقه دارد و آگاهی از شرایط و محرک‌هایی که باعث شروع این رفتار می‌شود.
  • کمک به فرد برای کنترل وسوسه تماشای پورنوگرافی و یا اجتناب از موقعیت‌هایی که باعث تحریک بیشتر فرد می‌شود، با استفاده از تکنیک‌هایی مثل آرام‌سازی یا به تأخیر انداختن خواسته
  • تلاش برای پیدا کردن آسیب‌های روحی و مشکلاتی که علت اصلی گرایش فرد به این موضوع شده و برطرف کردن آن‌ها
  • درمان آسیب‌ها و مشکلات روحی که به دلیل اعتیاد به پورنوگرافی ایجاد شده است
  • آشنا کردن فرد با گروه‌های درمانی و انجمن‌هایی که از افراد دارای همین مشکل ایجاد شده است؛ این موضوع باعث خواهد شد تا فرد کمتر احساس شرم داشته و متوجه شود افراد زیادی با این مشکل مواجه هستند.

پورنوگرافی | آنچه خانواده‌ها باید بدانند

هنگامی‌که والدین متوجه می‌شوند فرزندشان به مشاهده پورنوگرافی می‌پردازد ممکن است نگرانی بسیاری را تجربه کنند و این موضوع حتی می‌تواند باعث بروز رفتارهای پرخاشگرانه باشد. علاوه بر این برخی خانواده‌ها نیز نگران این موضوع هستند که مبادا فرزندشان در سنین پایین با این فیلم‌ها آشنا شده و مشکلاتی را برای خود ایجاد نماید. به همین خاطر بهتر است به‌عنوان والدین به نکات زیر توجه داشته باشید.

به فرزندتان آگاهی بدهید

بهتر است با رسیدن فرزندتان به سنین بلوغ آگاهی‌های لازم را متناسب با شرایط فرهنگی و تمایلات خانوادگی در اختیار فرزندتان بگذارید. به میزانی که شما تبدیل به منبع اطلاعاتی برای فرزندتان شوید و آگاهی‌های لازم را ارائه کنید تمایل وی برای کنجکاوی در این زمینه‌ها یا دریافت اطلاعات از راه‌هایی مانند تماشای پورنوگرافی کاهش پیدا می‌کند.

پر کردن مناسب اوقات فراغت

بهتر است برای زمان‌های خالی فرزندتان برنامه‌های مناسبی تدارک ببینید. اشتغال ذهنی با مسائل مختلف ازجمله ورزش، کسب درآمد و فعالیت‌های هنری به او کمک می‌کند تا کمتر به دنبال جست‌وجوی پورنوگرافی و مسائل جنسی باشد.

کنترل شده رفتار کنید

به این مسئله توجه داشته باشید که بلوغ جنسی به‌عنوان بخشی از فرایند طبیعی رشد فرزند شما اتفاق افتاده و کنجکاوی‌های جنسی وی موضوعی طبیعی و غیرقابل‌انکار است. درنتیجه اگر متوجه شدید که فرزندتان به تماشای فیلم‌های پورنوگرافی علاقه نشان می‌دهد قاطعانه اما کنترل شده در این زمینه برخورد کنید. بدرفتاری و پرخاش بیش‌ازحد علاوه بر اینکه آسیب‌های بسیاری را در شرایط روحی فرزند شما ایجاد خواهد کرد باعث قطع رفتار نشده و تنها منجر به ادامه یافتن پنهانی آن خواهد شد.

از یک مشاور کمک بگیرید

با توجه به اینکه نوجوانی و بلوغ یکی از بحرانی‌ترین مراحل زندگی برای هر فرد است و احتمال دارد که آسیب‌های بسیاری در این مرحله از رشد برای فرد ایجاد شود بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان در این دوره و راه‌های ارتباط با وی از یک روانشناس کودک و نوجوان کمک بگیرید. به‌ویژه اگر احساس می‌کنید فرزندتان درگیر کنجکاوی‌های نگران‌کننده‌ای در ارتباط با مسائل جنسی شده، بهتر است این موضوع را با یک روانشناس در میان بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه‌جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی جنسی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

 

 

تماشای پورنوگرافی چه مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند؟

از دست دادن اعتمادبه‌نفس در مسائل جنسی به این خاطر که فرد احساس می‌کند به‌اندازه بازیگران این فیلم‌ها جذاب یا توانمند نیست؛ اختلالات مربوط به نعوظ و کاهش میل جنسی و همین‌طور بروز اعتیاد به تماشای این فیلم‌ها از معایب تماشای پورنوگرافی هستند.

آیا تماشای فیلم‌های پورنوگرافی می‌تواند باعث آموزش رفتارهای جنسی مناسب شود؟

با توجه به اینکه در این قبیل فیلم‌ها واقعیت رابطه جنسی نمایش داده نمی‌شود فرد نمی‌تواند با استفاده از آن‌ها برقراری یک رابطه سالم را آموزش ببیند.

درصورتی‌که فرزندم به تماشای فیلم‌های پورنوگرافی علاقه نشان می‌دهد، چه برخوردی با او داشته باشم؟

اگرچه در این شرایط شما می‌بایست قاطعانه برخورد کنید و خطرهای این رفتار را به وی تذکر بدهید اما سعی کنید تا جای ممکن رفتارتان بدون پرخاشگری باشد. سعی کنید دلایل اشتباه بودن این رفتار را برای وی بیان کرده و مشغله‌های ذهنی مناسب‌تری را جایگزین نمایید. شما می‌توانید از مشاورین خانواده نیز کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: پورنوگرافی چیست ؟

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : پورنوگرافی چیست ؟, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 161 تاريخ : جمعه 29 مهر 1401 ساعت: 15:09

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌های شایع و مسری است که از طریق رابطه جنسی انتقال می‌یابد. این بیماری توسط ویروس پاپیلومای انسانی بوجود می‌آید. این زگیل‌ها معمولا در نواحلی تناسلی به وجود می‌آیند و در صورتی که درمان نشوند، ممکن است باعث سرطان شده و به شریک جنسی نیز منتقل گردد. این عارضه می‌تواند هم در آقایان و هم در خانم‌ها رخ دهد. با آگاهی از دلایل و علائم زگیل تناسلی و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، می‌توانید هرچه سریع‌تر آن را شناسایی کرده و چاره‌ای برای درمان بیندیشید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع : زگیل تناسلی در مردان و زنان

زگیل تناسلی بیشتر برای چه کسانی اتفاق می‌افتد؟

1-افراد زیر سی سال
2- افرادی که از بدو تولد ناقل این بیماری‌اند (مادر زادی)
3- افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
4- افرادی که با تعداد زیادی پارتنر رابطه جنسی داشته‌اند.
5-افرادی که رابطه جنسی بدون استفاده از ابزار محافظتی مانند کاندوم دارند.
6- افرادی که رابطه جنسی با فرد آلوده یا مبتلا به زگیل تناسلی دارند.

عوامل موثر در افزایش خطر ابتلا به زگیل تناسلی

_استخر عمومی
_توالت فرنگی عمومی
_استفاده از لباس زیر دیگران
_استفاده از وسایل جنسی مشترک
_نزدیکی جنسی زن با زن
_چرک کلامیدیایی و انگلی به صورت همزمان
_استفاده از تیغ مشترک
_وضعیت نامطلوب اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی

زگیل تناسلی در خانم‌ها

در خانم‌ها زگیل‌های تناسلی در اطراف و داخل واژن و مقعد و یا بر روی دهانه رحم بوجود می‌آیند که به دو صورت بسیار کوچک و یا خوشه‌های بزرگ نمایان می‌شوند. رنگ این زگیل‌ها قرمز، سفید و یا خاکستری است. گاهی ممکن است فردی مبتلا به زگیل تناسلی باشد اما هیچ علائمی از خود نشان ندهد. امکان دارد این زگیل‌ها در داخل رحم بوجود بیایند که تشخیص آن سخت و دشوار است. همچنین احتمال دارد علائم زگیل تناسلی را داشته باشید اما پس از مراجعه به دکتر و معاینه، مشخص شود که علت دیگری دارد.

اغلب این زگیل‌ها بسیار ریزند بطوریکه با چشم نمی‌توان آن‌ها را دید و در حدی که خود شخص متوجه وجود آن‌ها نمی‌شود. اما اگر زگیل‌ها باقی بمانند و رشد کنند و تعدادشان بیشتر شود، باید از آن‌ها- نمونه برداری شود و مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که در دختران باکره این زگیل‌ها بسیار ریز باشند و سیستم ایمنی بدن فرد را دچار اختلال نکند، بدون نیاز به اقدام درمانی خاص بعد از مدتی خود به خود از بین می‌روند. امکان برگشت زگیل تناسلی در خانم‌ها بسیار زیاد است و اگر درمان آن به تعویق بیفتد امکان بروز سرطان رحم و دیواره رحم وجود دارد.

زگیل تناسلی در آقایان

در آقایان زگیل‌های تناسلی در اطراف مقعد، بر روی ران یا کشاله ران، اسکروتوم، آلت تناسلی و یا پوست بیضه ظاهر می‌شود. آزمایش قطعی برای تشخیص زگیل تناسلی در آقایان وجود ندارد.

نکته: هم در خانم‌ها و هم در آقایان ممکن است که زگیل تناسلی بر روی لب‌ها، دهان، زبان و گلو شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید : بیماری های مقاربتی | راه های پیشگیری انواع بیماری های مقاربتی

علائم ابتلا به زگیل تناسلی

1-مشاهده زگیل‌های مشخص و واضح بر روی آلت تناسلی یا اطراف آن
2- آلت یا واژن شما ترشحات غیر طبیعی دارد.
3- شریک جنسی‌تان به زگیل تناسلی مشکوک یا مبتلاست.
4- در حین ادرار یا رابطه جنسی دچار سوزش یا خونریزی می‌شوید.
5- در ناحیه تناسلی خود دچار درد و خارش شوید.

در صورت رؤیت هر کدام از علائم به پزشک متخصص مراجعه نمایید. پزشک پس از پرسش چند سوال، معاینه بالینی انجام می‌دهد و در صورت نیاز، بیوپسی یا نمونه برداری از زگیل را تجویز خواهد کرد.

درمان زگیل تناسلی

برای درمان زگیل تماسلی، روش‌های متعددی وجود دارد که برخی از آ‌ن‌ها به شرح زیر هستند:

1. دارودرمانی

داروهای موضعی مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان به کوندیلوکس ( پودوفیلین و پودوفیلوکس)، ایمی کیمود (آلدرا، زیکلارا) و ورگن (سینکاتچینز) اشاره کرد. از آنجایی که این داروها می‌توانند به بافت سالم بدن آسیب بزنند، حتما باید تحت نظارت پزشک مصرف شوند.

2. جراحی

برخی از زگیل‌های تناسلی را باید با جراحی از پوست جدا کرد. پزشک ابتدا ناحیه‌ای که زگیل روی آن قرار دارد را بی‌حس کرده و سپس زگیل را برمی‌دارد. در مواردی که درمان‌های دیگر موفقیت آمیز نبوده یا دسترسی به زگیل دشوار باشد، جراحی با لیزر توصیه می‌شود.

3. الکتروتراپی

روش دیگری به نام الکتروسرجری یا الکتروکوتری وجود دارد که از جریان برق برای سوزاندن زگیل استفاده می‌شود. معمولا پزشکان از این راه برای از بین زگیل‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

4. سایر روش‌های درمانی

یکی از درمان‌های گیاهی، استفاده از عصاره گیاهی پودوفیلین است. این دارو همانند آنتی بیوتیک‌ها از تقسیمات سلولی جلوگیری مرده و تاثیر مستقیمی بر سلول‌های اپیتلیال دارد. یکی دیگر از راه‌های درمان این بیماری استفاده از نیتروژن مایع است. نیتروژن مایع به طور وسیع در کرایوتراپی یا سرما درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث مرگ سلولی، ایجاد کریستال‌های مایع در داخل سلول و آسیب به اجزای آن می‌شود. محصول پودوفیلین در درمان زگیل تناسلی موثر بوده و عوارض و احتمال عود کمتری نسبت به کرایوتراپی با نیتروژن مایع دارد. برای درمان خانگی نیز می‌توان به استفاده از سیر و چای سبز و مصرف سبزیجات و میوه جات اشاره نمود.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

بهترین راه پیشگیری از زگیل تناسلی چیست؟بهترین راه پیشگیری در رابطه با تمام بیماری‌های عفونی و و یروسی که از طریق رابطه‌های جنسی منتقل می‌شوند، آگاهی دادن به مردم و به خصوص جوانان است. با آگاهی از راه‌های انتقال و علائم اولیه، می‌توان زگیل تناسلی را کنترل کرد و جلوی رشد و پیشرفت آن را گرفت.

 

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: زگیل تناسلی در مردان و زنان

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : زگیل تناسلی در مردان و زنان, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 154 تاريخ : جمعه 29 مهر 1401 ساعت: 15:05

فوت فتیش به معنای تمایل زیاد و بیمارگون به پا و هر چیزی که به آن ربط دارد نظیر جوراب، کفش و… می‌باشد و در گروه انحرافات جنسی قرار می‌گیرد. شخصی که درگیر این اختلال است در رابطه جنسی به صورت افراطی به پا توجه کرده و تمایل دارد بیشترین زمان خود در سکس را به لمس کردن و لیس زدن پا طرف مقابلش بپردازد به طوری که در با سایر تحریکات جنسی به اوج لذت نمی‌رسد. در صورت عدم درمان این اختلال، مشکلات بسیاری در زمینه بهداشت و سلامت برای فرد و شریک جنسی به وجود می‌آید. از طرفی ممکن است فرد مقابل خود را به خاطر بروز چنین رفتارهایی از دست بدهد چرا که افراد کمی قادر به تحمل این رفتارهای بیمارگونه هستند. در این مطلب به تحلیل و توضیح این اختلال جنسی می‌پردازیم و راهکارهایی برای درمان این مشکل در اختیار شما قرار می‌دهیم.

منبع: فوت فتیش یا فتیش پا چیست

فوت فتیش

فتیش به تنهایی به مفهوم علاقه وسواس گونه به یک شی یا اعضای بدن در حین رابطه جنسی می‌باشد و زمانی که صحبت از فوت فتیش می‌شود، منظور علاقه افراطی به پا است به طوری که تمرکز فرد مدام درگیر پاهای شریک جنسی‌اش می‌شود و بدون توجه به آن به اوج لذت جنسی نخواهند رسید. این افراد با همه قسمت‌های پا جنس مخالف خود از انگشتان گرفته تا قوزک پا تحریک شده و حتی متعلقات پا مانند کفش و جوراب نیز موجب برانگیختگی‌شان می‌شود. به همین خاطر آن‌ها در حین رابطه جنسی شروع به لیس زدن کفش‌ها و جوراب‌های طرف مقابل شان می‌کنند و از این کار لذت می‌برند.

 

آیا شدت فوت فتیش در همه افراد درگیر به یک اندازه است؟

شدت این اختلال جنسی از شخصی به شخص دیگر فرق می‌کند. در عده ای بسیار شدید است به طوری که با دیدن پاهای جنس مخالف هم تحریک می‌شوند و عده‌ای دیگر با لمس پا و در دهان گذاشتن آن برانگیخته خواهند شد. در هر دو حالت این اختلال موجب مشکلاتی برای فرد مبتلا و شریک جنسی او می‌شود و باید هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام کرد. ضمن اینکه این اختلال ربطی به جنسیت ندارد و ممکن است هم در زنان و هم در مردان بروز کند.

 

چه دلایلی موجب گرایش به فوت فتیش می شود؟

1. ایجاد حس تحقیر: عده ای در سکس تمایل دارند خود را تحقیر کنند، به همین خاطر اقدام به لیس زدن پاهای طرف مقابل شان می‌کنند.

2. لمس پا به خاطر آرامش: به دلیل قرارگیری عصب در پا، لمس و نوازشش منجر به حس خوشایند و آرامش بخشی می‌شود به همین خاطر برخی افراد مدام به لمس و نوازش پا طرف مقابل‌شان اقدام می‌کنند که این حرکت آن‌ها به مرور زمان تبدیل به عادت و حتی اختلال می‌شود.

3. علاقه به اداره رابطه جنسی: برخی از افراد تمایل دارند سکس در کنترل آن‌ها باشد به همین خاطر مرتب از طرف مقابل‌شان می‌خواهند حرکاتی را انجام دهد که در او حس مالکیت را بر می‌انگیزد که یکی از این حرکات لمس و مکیدن پا می‌باشد.

4. کودک آزاری: بسیاری از افراد مبتلا به این اختلال، در کودک مورد سواستفاده جنسی و لذت جویی از طریق پا شده‌اند.

 

چگونه می توان فوت فتیش را تشخیص داد؟

_ توجه غیرطبیعی و بیش از حد فرد به پا در حین رابطه جنسی

_ فکر کردن بیش از حد به سکس و نوازش و مکیدن دائم پا

_ کم شدن توان فرد در موقعیت‌های اجتماعی، عاطفی و…

 

چگونه می توان فوت فتیش را درمان کرد؟

1. به کمک روان درمانی و مشاوره جنسی

2. درمان و کنترل آن به کمک برخی داروها

3. درمان شناختی رفتاری

4. انجام هپنوتیزم

روش درمانی با توجه به تشخیص متخصص و با توجه به شدن اختلال در فرد مشخص می‌شود. برای شروع درمان مشاوره جنسی دریافت کنید.

 

در آخر

اختلال فتیش‌ انواع مختلفی دارد که در زنان و مردان بروز پیدا می‌کند. اما بارزترین آن فوت فتیش یا همان فتیش پا است. در واقع افراد بسیاری حین سکس ممکن است به پا طرف مقابل شان توجه کنند که این صرفا به معنا داشتن این اختلال نیست و داشتن کمی تمایل به نوازش پا امر طبیعی است ولی اگر از حد طبیعی خارج شود قطعا فرد دچار فتیش شده است و باید پیش از هر گونه آسیبی در صدد درمان آن برآید. برای درمان این اختلال ضروری است که از کمک یک روانشناس بهره‌مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در حوزه اختلالات جنسی می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا فوت فتیش درمان قطعی دارد؟

بله با مشاوره جنسی می‌توانید ریشه این اختلال را پیدا کرده و برای درمان آن گام بردارید.

فوت فتیش در کدام جنسیت بیشتر دیده می شود؟

طبق آماهار این اختلال در مردان بیشتر از زنان است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: فوت فتیش یا فتیش پا چیست

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : فوت فتیش یا فتیش پا چیست, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 179 تاريخ : جمعه 29 مهر 1401 ساعت: 15:00

چرخه پاسخ جنسی در واقع فرآیندی است که به دنبال انواع فعالیت‌های جنسی شامل رابطه جنسی، استمنا و یا انواع دیگر فعالیت‌های جنسی رخ می‌دهد. این چرخه شامل چهارمرحله میل جنسی، برانگیختگی، ارگاسم و فرونشینی است. تقریبا می‌توان گفت که این مراحل نقطه آغاز و پایان مشخصی نداشته و چرخه پاسخ جنسی به صورت یک فرآیند پیوسته اتفاق می‌افتد. دانستن چگونگی واکنش بدن در طول چرخه پاسخ جنسی، به تقویت و بهبود کیفیت رابطه و لذت جنسی کمک فراوانی خواهد کرد؛ البته گاهی یک یا چند مرحله از این چرخه به طور کامل طی نشده و باعث اختلال در چرخه عملکرد جنسی فرد می‌شود که باعث به وجود آمدن اثرات مخرب در رابطه با همسر و یا شریک جنسی خواهد شد که نیازمند ارزیابی و تشخیص علت اختلال در عملکرد جنسی است. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟

منبع: چرخه پاسخ جنسی

مراحل چرخه پاسخ جنسی

چرخه جنسی چند مرحله دارد، 4 مرحله را می‌توان تفکیک و تعریف کرد. البته برای همه این مراحل به ترتیب و یکسان رخ نمی‌دهد. با این حال می‌توان چرخه پاسخ جنسی را به طور طبیعی برای هر دو جنس در 4مرحله دسته بندی کرد. آگاهی نسبت به این مراحل کمک می‌کند تا در صورت وجود هر مشکل بتوان آن را علت یابی و رفع کرد. برای آشنایی بیشتر با رابطه جنسی کلیک کنید.

اولین مرحله میل (جرقه جنسی)

چرخه پاسخ جنسی در انسان با میل جنسی آغاز می‌شود. میل جنسی با محرک‌های فیزیکی مانند بوسیدن و نوازش، محرک‌های روانیٰ، دیداری، شنیداری و یا حتی نگاه به یک تصویر ایجاد شده و در واقع نوع محرک جنسی نقشی اساسی در طی شدن بقیه مراحل دارد؛ به نحوی که می‌تواند یک مرحله را طولانی‌تر از حد عادی کرده و یا حتی به قطع آن مرحله منجر شود. برای درک بهتر مقاله فرق میل جنسی زنان و مردان را بخوانید.

دومین مرحله در چرخه پاسخ جنسی برانگیختگی است

این مرحله، در واقع هیجان جنسی قبل از ارگاسم می‌باشد و در آن فرد به وضوح تحریک شده است. افزایش گردش خون و ضربان قلب، تنفس عمیقٰ، افزایش فشار عضلانی و ناله‌های جنسی بی‌اراده در هردو جنس از مشخصه‌های این مرحله است. نعوظ و افزایش اندازه بیضه و سفت شدن کیسه بیضه در مردان و بزرگ شدن کلیتوریس، تغییر رنگ و پرخون شدن لب‌های دستگاه تناسلی داخلی و برآمده شده نوک سینه‌ها در زنان از دیگر تغییرات اختصاصی هر جنس در این مرحله است. این مرحله می‌تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه ادامه پیدا کند.ادامه پیدا کردن این مرحله بدون پیشرفت محسوس و نرسیدن به مرحله ارگاسم، می‌تواند باعث سرخوردگی جنسی در فرد شود.

مرحله پلاتو: در برخی از تقسیم بندی‌ها در چرخه پاسخ جنسی، این مرحله را از مرحله برانگیختگی جدا می‌کنند ولی در واقع مرز مشخص و معلومی از مرحله قبل خود ندارد. افزایش بیش از پیش ضربان قلب، تنفس و فشار خونٰ، شدت گرفتن هیجان و لذت جنسی و گسترش تنش عضلانی از آلت جنسی به دیگر اعضای بدن از مشخصه‌های این مرحله است. به عبارت بهتر مرحله پلاتوٰ، همان مرحله برانگیختگی ولی با شدت بیشتر می‌باشد. برای آشنایی با نشانه های برانگیختگی جنسی برای زن و مرد کلیک کنید.

در مرحله سوم تجربه رسیدن به ارگاسم

این مرحله کوتاه‌ترین مرحله از مراحل چهارگانه چرخه پاسخ جنسی است و در حقیقت اوج لذت جنسی محسوب می‌شود. ارگاسم در مردان با لرزش شدید اول و دوم و با انزال منی همراه است و در انقباض‌های بعدی حجم مایع منی کم می‌شود ولی برای زنان، زمان ارگاسم طولانی‌تر از مردان است و با انقباض عضلات ثلث تحتانی مهبل و عضلات رحم همراه است. برخلاف غالب مردانٰ، ارگاسم در زنان می‌تواند از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد. برای آشنایی با راه های به رساندن زنان به اوج لذت مقاله ارگاسم زنان را مطالعه نمایید.

چهارمین مرحله چرخه پاسخ جنسی فرونشینی و آرامش

برگشت بدن به حالت اولیه خود را فرونشینی می‌گویند که در آن بدن از حالت هیجان خارج شدهٰ، فشار خون کاهش پیدا می‌کند و عضلات انقباض خود را از دست می‌دهند. اگر ارگاسم در مرحله قبل اتفاق نیفتاده باشدٰ، فرونشینی با سرعت کمی انجام می‌شود و حس خوشایندی برای فرد نخواهد داشت. یکی از تفاوت‌های مهم در مراحل چرخه پاسخ جنسی مردان و زنان در این مرحله رخ داده که به ٱن دوره مقاومتی گفته می‌شود. در طی این دوره که می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت به طول بینجامد، مردان تحریک ناپذیری را تجربه خواهند کرد در حالی که زنان در صورت تمایل و با ادامه فرآیند پیش نوازی می‌توانند ارگاسم را برای دفعات بیشتری تجربه نمایند.

بروز مشکل یا اختلال در چرخه پاسخ جنسی

اختلال در چرخه پاسخ جنسی یا به عبارت بهتر کژکاری جنسی بیانگر اختلال در یک یا چند مرحله از چرخه پاسخ جنسی است که می‌تواند منشا جسمی و یا روانی داشته باشد که البته اختلالی رایج بوده ولی در سنین بالاتر میزان شیوع بیشتری از آن گزارش شده است.

موارد شایع کژکاری جنسی

اختلال در احساس ذهنی لذت، بی علاقگی و یا عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی، مشکلات نعوظٰ، انزال و ارگاسم در مردان و تحریک نشدن واژینال، احساس درد در هنگام آمیزش جنسی و نرسیدن به ارگاسم از جمله کژکاری‌های جنسی رایج در بین زنان است. مراجعه به روانشناس جهت تشخیص اختلال در عملکرد جنسی و دریافت تکنیک‌ها و مشاوره‌های جنسی بهترین راهنما برای درمان مشکلات کژکاری جنسی است.

نیاز به درمان و نقش مشاور جنسی

هر چه احساس و حال شما پایین (ناراحت، آشفته، نگران، منفی و یا هرچه که اسمش را بگذارید) باشد، لذت کمتری از رابطه جنسی خود خواهید برد. یعنی بدون اینکه مشکل جسمی داشته باشید قادر به تجربه ارگاسم ویا گاه حتی برقراری رابطه نخواهید بود. این وضعیت می‌تواند برعکس هم اتفاق بیافتد، یعنی با اینکه رابطه جنسی (دخول و انزال) وجود دارد، همچنان احساس آرامش روانی ندارید (یعنی مرحله فرونشینی اتفاق نمی‌افتد). نیاز و میل جنسی شاید برای برخی به منظور بقای نسل انجام شود، اما ماهیت رابطه جنسی با همسر تاثیرات مثبت دیگری بر صمیمیت، رضایت زناشویی، تفاهم و در کل حال روحی و جسمی زن و مرد دارد. بنابراین در صورتی که دچار مشکلی در رابطه تان شده‌اید، بدون این که شرمنده ویا خجالت بکشید باید برای درمان اقدام کنید. متخصصان جنسی با بررسی رابطه شما و همسرتان می‌توانند علت و درمان عواملی که باعث اختلال در چرخه پاسخ جنسی تان شده را پیدا و رفع کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نماید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: چرخه پاسخ جنسی

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : چرخه پاسخ جنسی, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 119 تاريخ : جمعه 29 مهر 1401 ساعت: 14:49

اعتیاد به عشق به هر گونه رفتار و یا عملی گفته می‌شود که در پی آن فرد به شخص دیگری وابسته می‌گردد. می‌توان این گونه گفت که اعتیادبه‌عشق نیز همانند دیگر اعتیادها یک اجبار روانی او ست و طی آن فرد قدرت اختیار خود را از دست می‌دهد و حق انتخاب ندارد. در واقع فرد مبتلا به اعتیاد عشق از اشتباه بودن مسیری که در آن قرار دارد، مطلع می‌باشد اما حق انتخابی برای بازگشت از مسیر اشتباه را ندارد و یا خارج شدن از چنین عشق و رابطه‌ای را ناممکن می‌داند. در ادامه اطلاعات بیشتری از اعتیاد به عشق و درمان آن ارائه کرده‌ایم. خوب است بدانید که معمولا خود این افراد نسبت به این موضوع بینش ندارند بنابراین شما با خواندن این مقاله می‌توانید به آن‌ها کمک کنید و به دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر ترغیب نمایید.

منبع؛ اعتیاد به عشق

منظور از اعتیاد به عشق چیست ؟

مفهوم اعتیادبه‌عشق این است که فردی به احساس عاشق بودن اعتیاد دارد و با عناوین دیگری شامل هم‌وابسته، ولع عاطفی و عشق اجتنابی نیز شناخته می‌شود. بسیاری از کسانی که درگیر روابط عاطفی متعدد هستند، دچار اعتیادبه‌عشق می‌باشند، در حالی که ممکن است خودشان چنین احساسی نکنند. اما بد نیست بدانید که اعتیادبه‌عشق می‌تواند از اشکال بسیار مخرب اعتیاد باشد.

در واقع اعتیاد به عشق یک اختلال رفتاری است که فرد بدون اختیار تمایل دارد با کسی دیگر در یک رابطه عاطفی باشد و در صورت نبودن در رابطه عاطفی دچار محرومیت عاطفی می‌شود. به همین دلیل کسانی که دچار ابتلا به عشق هستند، سعی می‌کنند بی اختیار به رابطه عاطفی خود ادامه دهند و یا به سرعت جایگزینی را برای فرد قبلی پیدا کنند.

کسانی که دچار اعتیاد‌به‌عشق هستند، رفتارهای مختلفی از خودشان بروز می‌دهند؛ به همین دلیل از روش‌های متعددی برای بازپروری آن‌ها استفاده می‌شود.

اعتیادبه‌عشق نیز برای درمان همانند اعتیاد به الکل و یا اعتیاد به رابطه جنسی، نیازمند تشکیل جلسات گروهی و به کارگیری روش‌های درمانی است. برای درک بهتر مقاله روانشناسی عشق را بخوانید.

نشانه های اعتیاد به عشق

اعتیادبه‌عشق دارای نشانه‌های بسیاری است. در واقع کسانی که سعی دارند به صورت بیمارگونه در یک رابطه عاطفی باقی بمانند و خود را در معرض آسیب قرار دهند؛ دچار اعتیادبه‌عشق می‌شوند.

بیشتر کسانی که دچار کمبود اعتماد به نفس و نقاط ضعف شخصیتی هستند، دچار اعتیاد به عشق می‌شوند. به طوری که در دام یک رابطه عاطفی نامناسب می‌افتند و نمی‌توانند از آن خارج شوند.

بارزترین نشانه های رفتاری مبتلایان به اعتیاد عشق

  • فرد مبتلا به اعتیاد عشق، دچار وابستگی شدیدی به فرد مقابل می‌شود؛ به طوری که زندگی بدون مخاطب عاطفی برایش بی‌معنا می‌گردد. به همین دلیل سعی دارد به صورت بیمارگونه و با انجام کارهای غیرمعمول، توجه طرف مقابل را به خود جلب کند.
  • اعتیادبه‌عشق سبب می‌شود، فرد برای حفظ رابطه عاطفی خود که حتی ممکن است اشتباه باشد، دست به هر کاری بزند و اعتماد به نفس و عزت نفس خود را زیر پا بگذارد.
  • اعتیادبه‌عشق موجب ایجاد ترس از تنهایی می‌گردد. به همین دلیل افراد مبتلا برای بقای رابطه عاطفی خود اقدام به هر کاری می‌کنند و حتی اگر از رابطه خارج شوند، به سرعت وارد رابطه دیگری می‌شوند.
  • نداشتن مخاطب عاطفی برای کسانی که دارای اعتیادبه‌عشق هستند، مساوی با احساس تهی بودن و پوچی است. ممکن است همین احساس خلاء رابطه عاطفی در آن‌ها باعث بروز افسردگی گردد.
  • اعتیادبه‌عشق در برخی از افراد به دلیل فرار از مشکلات زندگی است. آن‌ها سعی می‌کنند با درگیر شدن در مشکلات زندگی طرف مقابل، مشکلات خود را فراموش کنند.
  • ممکن است کسی که اعتیاد به عشق دارد، شخص مقابل را برای زندگی و ازدواج مناسب نداند؛ اما با این حال نیز تمایل دارد رابطه خود را با او حفظ کند.
  • کسانی که دارای اعتیاد به عشق هستند، بخاطر ترس از دست دادن طرف مقابل، سعی می‌کنند مرتب او را کنترل کنند و دائما احساس ناامنی دارند.

علت اعتیاد به عشق

اغلب کسانی که دچار اعتیادبه‌عشق هستند، در دوران کودکی از محبت والدین خود محروم بوده‌اند و از سوی آن‌ها طرد شده و کودکی‌شان را در تنهایی سپری کرده‌اند. در واقع دسته‌ای از کودکان که وابستگی زیادی به والدین خود دارند اما در مقابل واکنش مناسبی را دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند متوجه الگوی مناسب محبت و امنیت شوند و نوعی از دلبستگی ناایمن را تجربه می‌کنند.

این دسته از کودکان وقتی بزرگ شوند، شخصیتی وابسته پیدا می‌کنند و سعی دارند با شکل دادن روابط عاطفی حتی به صورت نامطلوب، احساس تنهایی نکنند. ترس از احساس تنهایی و تمایل شدید به وابسته بودن، رفتار این دسته از افراد را کنترل می‌کند. در ادامه به برخی دیگر از علت‌های اعتیاد به عشق را بررسی کرده‌ایم.

1.نداشتن اعتماد به نفس

نداشتن اعتماد به نفس از عوامل اصلی اعتیاد به عشق است. در واقع زمانی که یک فرد به توانمندی‌ها و قابلیت‌هایش باور نداشته باشد، سعی می‌کند با کسانی که کمتر در دسترس هستند، وارد رابطه عاطفی شود.

این دسته از افراد در رابطه‌های عاطفی خود نیز به دلیل کمبود اعتماد به نفس، افرادی وابسته هستند و در تصمیم گیری‌ها نیز به او تکیه می‌کنند.

2.فقدان عزت نفس

عزت نفس به معنای این است که فرد خودش را دوست داشته باشد و برای خود ارزش قائل شود. عزت نفس پایین سبب می‌شود که فرد به مخاطب عاطفی خود وابسته شود و سعی کند برای اینکه او را در کنار خود نگه دارد، دست به هر کاری بزند.

معمولا کسانی که دچار اعتیاد به عشق هستند، عزت نفس پایینی دارند و برای خودشان ارزش و احترامی قائل نیستند. این دسته از افراد برای دوست داشته شدن به فرد دیگری وابسته می‌شوند.

3.حس رها شدگی

حس رها شدگی و طرد شدن نیز به دوران کودکی افراد برمی‌گردد. در واقع زمانی که فرد کودک است و به والدین خود نیاز دارد و از آن‌ها محبت طلب می‌کند، اما در مقابل بی توجهی دریافت می‌نماید؛ دچار احساس طردشدگی می‌شود.

کسانی که دارای احساس طرد شدن و رهاشدگی هستند، برای به دست آوردن امنیت و از بین بردن ترس خود، سعی می‌کنند در رابطه عاطفی به فرد مقابل وابسته شوند. برای آشنایی بیشتر با نشانه های عشق اشتباه کلیک کنید.

پیامد اعتیاد به عشق

اعتیاد به عشق پیامدهایی را نیز به همراه دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را به صورت موردی آورده‌ایم:

  • از خودگذشتگی بسیار برای بودن در رابطه عاطفی
  • وسواس در کمک کردن به دیگران
  • قربانی شدن به دلیل محبت بسیار به دیگران و عدم دریافت پاسخ مناسب
  • خشمگین شدن به دلیل عدم دریافت محبت کافی از سوی مخاطب عاطفی
  • سکوت به دلیل ترس از دست دادن رابطه اشتباه
  • روی آوردن به مصرف مواد مخدر، الکل و روابط جنسی متعدد برای تسکین درد
  • تنهایی و انزوا

درمان اعتیاد به عشق

اعتیاد به عشق نیز همانند دیگر اعتیادها نیازمند این است که فرد برخی مراحل را طی کرده و پشت سر بگذارد. در ادامه مراحل ترک اعتیاد به عشق را توضیح داده‌ایم.

1. مرحله اول : پذیرش

اعتیاد به عشق از دسته اختلالات رفتاری است. اولین گام برای درمان اختلالات رفتاری این است که فرد شرایط خود را بپذیرد و بداند که دچار اعتیاد به عشق شده است. پذیرش بیماری سبب می‌شود فرد در جهت درمان گام بردارد.

2.مرحله دوم : کشف علت

پس از مرحله پذیرش، فرد باید علت اعتیادبه‌عشق را در خود پیدا کند. فهمیدن علت، درمان را راحت‌تر می‌کند. در واقع فرد باید بداند که علت وابستگی او مطابق آنچه که در این مقاله توضیح داده شد، کدام یک از عوامل عدم اعتماد به نفس، نداشتن عزت نفس، احساس رها شدگی و … می‌باشد.

3. مرحله سوم : افزایش مهارت حل مسئله

اشاره کوتاهی کردیم که یکی از دلایلی که سبب اعتیاد فرد به عشق می‌شود، این است که او قصد دارد از مشکلات زندگی خود فرار کند. در واقع کسی که از مهارت کافی برای حل مسئله برخوردار نباشد، برای فرار از آن‌ها به رابطه‌های عاطفی روی می‌آورد تا در نتیجه احساس آرامش کاذب، مشکلات خود را فراموش کند.

یادگیری مهارت‌های حل مسئله این امکان را به فرد می‌دهد تا در برابر مشکلات و ناگواری‌های زندگی مقاومت کند و برای حل آن‌ها به خودش تکیه کند. عدم برخورداری از مهارت حل مسئله، انسان را به فردی وابسته تبدیل می‌کند که برای حل مشکلات خود سعی می‌کنند بر روی توانمندی‌های فرد دیگری حساب باز کنند.

4. مرحله چهارم : دریافت مشاوره

در برخی از موارد عوامل متعددی سبب اعتیاد به عشق می‌گردد. این دسته از افراد باید برای حل مشکل خود از یک فرد آگاه در این زمینه کمک بگیرند تا با استفاده از تکنیک‌های لازم، مشکل خود را برطرف کنند.

یک روانشناس، درمانگر و یا روانکاو می‌تواند دلایل ایجاد اعتیاد به عشق در هر فردی را شناسایی کند و از روش درمانی مناسبی برای حل آن کمک بگیرد.

سخن آخر

عشق و اعتیاد به عشق دو مسئله‌ای است که باید آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. رابطه‌هایی که بر پایه عشق شکل می‌گیرند، رابطه‌های سالمی هستند که دو نفر به یکدیگر اعتماد دارند، هر دو طرف احساس آزادی و رهایی می‌کنند و رشد و پیشرفت‌شان برای هم مهم می‌باشد. تفاهم و سازگاری در رابطه‌های مبتنی بر عشق زیاد است و دو طرف در این رابطه‌ها احساس آرامش می‌کنند.

اما در رابطه‌های عاطفی که یکی از افراد دچار اعتیاد به عشق است، همواره احساس بی‌اعتمادی سبب کنترل شخص دیگر می‌شود و وابستگی‌ها موجب ایجاد محدودیت می‌گردد. در واقع افراد در این رابطه‌ها حریم خصوصی تعریف شده‌ای ندارند.

بهتر است با مقایسه این موارد و دریافت مشاوره متوجه شوید که شما در یک رابطه سالم قرار دارید و یا رابطه‌ای که ایجاد کرده‌اید، معیوب است. بهتر است با خودتان صادق باشید و علت ماندن در یک رابطه و یا رفتن به رابطه‌های پی در پی را برای خود مشخص کنید تا اگر دچار اعتیاد به عشق هستید، در جهت درمان قدم بردارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به عشق می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع؛ اعتیاد به عشق

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : اعتیاد به عشق, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 16:56

فرزند حاصل از ازدواج موقت با توجه به ماهیت غیر رسمی که این نوع ازدواج دارد، با چالش‌های زیادی مادر و کودک را روبه‌رو می‌کند. این کودکان معمولا ناخواسته هستند وگاه حتی از همان تولد برای اثبات هویت‌شان، مادر دچار مشکلاتی می‌شود. والدین کودکان ازدواج‌موقت به ندرت می‌توانند شرایطی به مانند سایر بچه‌ها فراهم کنند. بنابراین احتمال آسیب روانی بسیار بالایی دارند. متخصصان سلامت روان به پدر و مادرها توصیه می‌کنند، در صورت بارداری از چنین ازدواجی در قدم اول به دنبال راهی برای حفظ حقوق کودک باشند و مسائل شخصی خودشان را با کودک گره نزنند. در ادامه به قوانین گرفتن شناسنامه و جایگاه اجتماعی آن‌ها اشاره شده است. برای آشنایی بیشتر با فوائد و عوارض ازدواج موقت کلیک کنید.

منبع: فرزند ازدواج موقت

الزام ثبت فرزند در ازدواج موقت

ثبت رسمی ازدواج موقت گاه بسیار اهمیت می‌یابد؛ زیرا در صورتی که زن و مرد در این نوع ازدواج صاحب فرزندی شوند، ممکن است مشکلاتی برای زن به وجود بیاید که مهم‌ترین آن‌ها مسئله اثبات مشروعیت فرزند است. در صورتی که زن نتواند مشروعیت فرزند خود را اثبات کند، از حقوق قانونی برخوردار نخواهد شد. اما اگر ازدواج موقت در در دادگاه قابل استناد باشد، مشکلی برای دریافت حقوق قانونی کودک وجود نخواهد داشت. لازم است پدر برای فرزندش شناسنامه بگیرد اما در صورتی که پدر به هر دلیلی برای انجام این کار اقدام نکند مادر می‌تواند با ارائه حکم (امین موقت) که نشان‌دهنده‌ سرپرستی اوست، برای فرزندش شناسنامه‌ای با نام خانوادگی خود بگیرد.

اثبات نسب پدری و گرفتن شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج موقت

ممکن است زن و مرد به دلایل گوناگونی ازدواج موقت خود را ثبت نکرده باشند و صاحب فرزند شوند. در این میان برای این که بتوانید نسب پدری فرزندتان را مشخص کنید و ثابت کنید که همسرتان پدر فرزند به دنیا آمده است، چند راه حل وجود دارد. یکی از آن‌ها این است که پدر اقرار کند که پدر فرزند به دنیا آمده است و این امر در صورتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد که اقرار به نسب بر حسب عادت و قانون ممکن باشد و همچنین فرزندی که به نسب او اقرار شده است این موضوع را تصدیق کند مگر آنکه فرزند بسیار کوچک باشد.

دومین مورد این است که طبق قانون کودک متولد شده در صورتی متعلق به شوهر است که از تاریخ ازدواج تا زمان تولد کمتر از شش ماه و یا بیشتر از ده ماه گذشته باشد. در این شرایط نسبت پدر به فرزند به دنیا آمده قانونی و قابل اثبات خواهد بود. برخی از فرزندان بعد از تمام شدن مهلت صیغه به دنیا می‌آیند. در این شرایط می‌توان نسب پدری را ثابت کرد به شرطی که مادر ازدواج مجدد نداشته‌ باشد و از زمان جدایی تا تولد کودک کمتر از ده ماه گذشته باشد.

اثبات نسب مادری بسیار ساده‌تر است چرا که دوران بارداری و زایمان را نمی‌توان به راحتی انکار کرد. برای اثبات نسب مادری نیز راه‌هایی وجود دارد که پدر فرزند می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. یکی از آن‌ها گرفتن شناسنامه است. همچنین راه دیگر اقرار خود مادر است. بسیاری از فرزندان به دنیا آمده از ازدواج موقت ناخواسته هستند بنابراین باید خانم‌ها در این نوع ازدواج به موضوع بچه دار شدن بسیار اهمیت دهند و شرایط را در نظر بگیرند.

حقوق فرزند در ازدواج‌موقت

فرزندان حاصل از ازدواج موقت در صورتی که مشروعیتشان ثابت شود، از حقوق قانونی مانند فرزندان دیگر برخوردار هستند و تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد. اما برای اینکه از حقوق قانونی خود بهره‌مند شوند، باید والدین آن‌ها ازدواج موقت خود را به گونه‌ای قابل قبول در دادگاه اثبات کنند. نکته‌ مهم این است که نباید فرزند به دنیا آمده را به خاطر این که حاصل ازدواج موقت بوده‌است، سرزنش و تحقیر کرد. او با کودکان دیگر تفاوتی ندارد. یکی از حقوق قانونی او این است که نباید احساس کمبود مالی کند و والدین موظف‌اند امنیت مالی و جانی را برای او فراهم کنند. در مورد حضانت این کودکان نیز مانند کودکان دیگر عمل می‌شود؛ فرزند به دنیا آمده تا هفت سالگی با مادر خود و بعد از آن با پدر زندگی می‌کند.

جایگاه اجتماعی و سلامت فرزند ازدواج موقت

با وجود قانونی بودن این نوع ازدواج و مشروعیت فرزندان ازدواج‌موقت، عموم مردم دیدگاه خوبی به آن ندارند. به خصوص زمانی که پدر، فرزندانی از ازدواج رسمی‌اش داشته باشد، زندگی برای این کودکان با چالش‌ها و دردسرهای زیادی همراه خواهد بود. در واقع آسیب‌های این کودکان به مانند کودکانی است که پجدر و مادرشان چند ازدواج داشته‌اند. این مشکلات زمانی بیشتر می‌شود که کودک مجبور به مخفی کردن هویت خود از سایر خانواده باشد.

سخن آخر

تفاوت ازدواج موقت با ازدواج دائم در این است که ازدواج موقت بعد از مدت مشخص شده پایان می‌یابد، خطبه‌ محرمیت از بین می‌رود و در آن طلاق وجود ندارد. فرزندان حاصل از ازدواج موقت مانند دیگر کودکان از حقوق قانونی برخودار هستند، اما باید برای اثبات مشروعیت فرزند خود و دفاع از حقوق اساسی او در ازدواج موقت، تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با آگاهی جلو بروید. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی از راهنمایی‌های مشاوران و متخصصان در این زمینه بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: فرزند ازدواج موقت

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : فرزند ازدواج موقت, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 107 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 16:52

شیوه‌های یافتن همسر خوب در سال‌های اخیر نسبت به گذشته تفاوت‌های بسیاری داشته است. امروزه بیشتر جوانان پیدا کردن همسر را خودش بر عهده می‌گیرند. آن ها می‌خواهند با روشی همسری مطابق معیارها و خواسته های خودشان پیدا کنند. در نتیجه روش های یافتن همسر نسبت به گذشته متحول شده. و روش های قدیمی کمتر استقبال می‌شود. برخی مشکلات مثل نداشتن اعتمادبه‌نفس یا مشکل در برقراری روابط اجتماعی نیز می‌تواند باعث شود تا فرد به سراغ راه‌های غیرمستقیم همسریابی برود. با توجه به اهمیتی که همسر و زندگی مشترک در تمامی جنبه‌های زندگی فرد دارد. باید نسبت به آن دقت و توجه کافی داشته باشید. مشاوره پیش از ازدواج راهی مناسب برای تشخیص درست یا غلط بودن انتخاب‌تان است. بهتر است پیش از تصمیم‌گیری جدی حتما مشاوره ازدواج دریافت نمایید.

منبع: یافتن همسر خوب | بهترین راه های یافتن همسری مناسب

یافتن همسر خوب

امروزه بسیاری از جوانان به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند همسری را که با معیارها و علایق آن‌ها هماهنگی دارد انتخاب کنند. به همین خاطر شیوه‌های همسریابی نسبت به روش‌های سنتی گذشته تفاوت‌های بسیاری داشته است. صرف‌نظر از اینکه شما همسر خود را با کدام یک از این روش‌ها انتخاب می‌کنید بهتر است زمانی را به ایجاد شناخت کافی اختصاص دهید. به‌خصوص در شرایطی که دختران و پسران بدون شناخت قبلی و از طریق مراکز همسریابی یا با واسطه با یکدیگر آشنا می‌شوند. باید به کمک جلسات مشاوره پیش از ازدواج از درستی انتخاب خودآگاهی پیدا کنید. با این حال در ادامه درباره انواع راه‌های همسریابی و یافتن همسر خوب صحبت خواهیم کرد.

1- ازدواج‌های سنتی

در ازدواج‌های سنتی که امروزه نیز میان بسیاری از خانواده‌ها رواج دارد معمولاً خانواده‌ها نقش اصلی را در همسریابی بر عهده دارند و این خانواده فرد است که معیارها و سلایقش را در تصمیم‌گیری دخالت می‌دهد. شاید در این شیوه یافتن همسر خوب ، دخترها و پسرها نقش کمتری داشته باشند. اما با توجه به تجربه والدین و همین‌طور پذیرشی که نسبت به عروس یا داماد انتخاب شده دارند، درصورتی‌که با شناخت کافی از شخصیت فرد همراه شود یک آینده خوب را برای زوجین رقم بزند.

2- آشنایی دختر و پسر

روابط مستقیم که دختران و پسران خود باهم آشنا شده. و بر اساس علاقه و شناخت شان از هم برای ازدواج تصمیم می‌گیرند. یافتن همسر خوب به ابن روش رو به افزایش است. در این شیوه فرد بر اساس معیارهای شخصی به انتخاب همسر موردنظرش می‌پردازد و این زندگی‌ها معمولاً باعلاقه شروع می‌شوند.

برای کسب اطلاع درباره چالش های مربوط به دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

3- از اقوام و آشنایان کمک بگیرید

اگر توانایی پیدا کردن همسر موردنظرتان را ندارید. علاوه بر خانواده از سایر اقوام و آشنایان نیز کمک بخواهید. یافتن همسر خوب از این طریق هیچ ایرادی ندارد. این گونه شما دایره جست‌وجوی خود را گسترش می‌دهید و شانس پیدا کردن همسر موردنظرتان نیز افزایش می‌یابد.

برای کسب اطلاع از سایر روش های مقاله چطور زن بگیرم را بخوانید.

4- مراکز ازدواج یا سایت‌های همسریابی

در سال‌های اخیر مراکزی با عنوان همسریابی تأسیس شده است. این شیوه جدیدترین حالت برای پیدا کردن همسر مناسب می‌باشد. در این روش هر فرد مشخصات خود و آنچه را از همسر آینده انتظار دارد بیان می‌کند و سپس بر اساس میزان تناسب مابین افراد، آن‌ها را به یکدیگر معرفی می‌کنند.

پیدا کردن همسر

اصول یافتن همسر خوب و همسریابی

صرف‌نظر از اینکه همسر موردنظر خود را با کدام روش پیدا کرده‌اید بهتر است به برخی از نکات توجه داشته باشید تا بتوانید از درستی انتخاب خود اطمینان بیشتری پیدا کرده و زندگی خود را با رضایت هرچه بیشتر شروع کنید.

الف) خودشناسی

بهتر است پیش از تلاش برای پیدا کردن همسر ، زمانی را به شناخت خود اختصاص دهید و پس از شناخت بهتر علایق و باورهای خود معیارهایی که برای انتخاب همسر در نظر دارید را نیز به‌دقت مشخص کنید. خودشناسی اولین قدم برای پیدا کردن همسر و تشکیل زندگی مشترک است.

ب) زمانی را به آشنایی اختصاص دهید

به‌ویژه اگر برای یافت همسر آینده خود از مراکز همسریابی یا واسطه‌ها کمک گرفته‌اید زمانی را برای آشنایی بیشتر پیش از ازدواج اختصاص دهید. با توجه به اینکه شما و همسر آیندتان با یکدیگر غریبه هستید و شناختی از هم ندارید بهتر است با توافق یکدیگر زمانی را برای شناخت بیشتر اختصاص دهید.

ج) منطقی تصمیم بگیرید

پس از آشنایی بیشتر با اخلاقیات و ویژگی‌های فردی که انتخاب کرده‌اید می‌بایست راجع به شروع زندگی با وی تصمیم بگیرید. در این دوران سعی کنید تا جای ممکن از تصمیم‌گیری‌های احساسی دوری کنید و با توجه به همه آنچه در این مدت از طرف مقابل دیده‌اید تصمیم نهایی را بگیرید. مشاوره پیش از ازدواج راهکاری است که می‌تواند تا حد زیادی به شما در این تصمیم‌گیری کمک کند.

اشتباهات رایج برای یافتن همسر خوب

_ فرار از تنهایی

بعضی از جوانان برای فرار از تنهایی به سراغ همسریابی و ازدواج می‌روند. اگرچه تنهایی موضوع ناراحت‌کننده‌ای است اما ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی هر فرد است که به دلایل قانع‌کننده‌تری نیاز دارد. رها شدن از تنهایی یکی از موضوعاتی است که می‌بایست در کنار سایر اهداف قرار بگیرد و نمی‌تواند به‌تنهایی تبدیل به دلیلی برای ازدواج شود.

_ اتکا به روابط مجازی در یافتن همسر خوب

استفاده از سایت‌های همسریابی و یا شبکه‌های اجتماعی برای پیدا کردن همسر و آشنایی با وی اگرچه می‌تواند کمک‌کننده باشد اما کافی نیست. بهتر است زمان‌هایی را برای دیدارهای حضوری و ارتباط عمیق‌تر اختصاص دهید. آمارها نشان می‌دهد یکی از اصلی‌ترین دلایل جدایی نبود شناخت کافی و آشنایی‌های نامناسب است.

حتما مقاله چطور شوهر پیدا کنیم را بخوانید.

_ خود را بهتر از خود واقعی شان نشان می دهند

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در زمان یاقتن همسر مرتکب می‌شوند. این است که سعی می‌کنند خود را بهتر از آنچه هستند نشان دهند. این موضوع تا حدی به این خاطر است که هیچ‌یک از ما دوست نداریم دیگران نواقص ما را ببینند. اما بهتر است برای انتخاب همسر صداقت داشته باشید زیرا درصورتی‌که فرد در آینده متوجه این شود که با او صادق نبوده‌اید احتمالاً مشکلات بیشتری در روابط میان شما ایجاد می‌شود.

_ اعتماد بی‌دلیل به‌طرف مقابل برای یافتن همسر خوب

اعتماد کامل به حرف‌های طرف مقابل یکی دیگر از اشتباهاتی است که معمولاً در یافتن همسر خوب اتفاق می‌افتد. به‌ویژه اگر همسر خود را از طریق سایت‌ها و مراکز همسریابی یافته اید. باید با تحقیق، بررسی رفتار و کمک مشاورین خانواده از صداقت وی اطمینان پیدا کنید.

_ بی‌توجهی به مشکلات روحی

برخی افراد به دلیل مشکلات روحی مانند اضطراب اجتماعی از روش‌های غیرحضوری و اینترنتی برای همسریابی استفاده می‌کنند. این موضوع در آینده باعث خواهد شد که آن‌ها در رابطه یا زندگی مشترک خود دچار شکست شوند. اگر احساس می‌کنید درزمینهٔ برقراری روابط اجتماعی نزدیک با دیگران دچار مشکل هستید بهتر است پیش از اقدام برای همسریابی از یک روانشناس برای بهبود وضعیت خود کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه یافتن همسر خوب می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول درباره یافتن همسر خوب

بهترین راه برای یافتن همسر خوب چیست؟

شما ممکن است از روش‌های مختلفی با همسرتان آشنا بشوید، اما آنچه اهمیت دارد این است که زمان کافی را برای شناخت یکدیگر اختصاص دهید. متخصصان با مصاحبه و آزمون های مختلف به شما در این زمینه کمک می کنند.

آیا یافتن همسر از طریق مراکز ازدواج اشتباه است؟

خیر این شیوه از یافتن همسر می‌تواند در برخی مواقع بسیار مفید باشد اما بهتر است راجع به اعتبار مرکز و همین‌طور صداقت طرف مقابلتان اطمینان پیدا کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: یافتن همسر خوب | بهترین راه های یافتن همسری مناسب

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : یافتن همسر خوب , بهترین راه های یافتن همسری مناسب, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 313 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 16:48

پریود دردناک یا دیسمنوره، دردی است که برخی از زنان در دوران عادت ماهانه تجربه می‌کنند. شدت درد پریود در افراد از خفیف تا شدید متغیر است اما عمدتا دردهای ایجاد شده ناشی از دیسمنوره با داروهای مسکن بهبود پیدا نمی‌کنند و عملکرد روزانه فرد را دچار مشکل می‌کنند. پریود دردناک می‌تواند با درد‌ سایر اعضای بدن از جمله لگن، عضلات شکم، سر، کمر و پا همراه باشد. آشنایی با علل و علائم و همچنین راهکارهای کاهش درد می‌تواند به زنان کمک کند تا این درد را کاهش دهند و گامی موثر برای درمان آن بردارند.

منبع: پریود دردناک

پریود دردناک

هر فردی با توجه به شرایط بدنی خویش، پریود متفاوتی را نسبت به فرد دیگر تجربه می‌کند. به عنوان مثال درد، تغییرات هورمونی، تغییرات خلقی و… در هر فردی شدت و ضعف خاص خودش را دارد، اما گاهی شدت این مسئله افزایش پیدا می‌کند. پریود به طور طبیعی با درد همراه است اما در برخی موارد شدت این درد بسیار افزایش پیدا می‌کند. علائم و نشانه‌های پریود دردناک یا دیسمنوره شامل درد شدید ضربان‌دار، ملایم و یا مزمن، حالت تهوع، اسهال، سردرد و تحریک‌پذیری می‌باشد.

انواع پریود دردناک

پریود دردناک یا دیسمنوره به طور کلی در دو حالت اولیه و ثانویه رخ می‌دهد که عبارتند از:

1. دیسمنوره اولیه

دیسمنوره اولیه شامل درد در نواحی شکم و زیر شکم می‌باشد که حدودا یک الی دو روز قبل از خونریزی شروع می‌شود و دو الی چهار روز طول می‌کشد و شایع‌ترین نوع پریود دردناک است. دیسمنوره اولیه به دلیل ترشح زیاد پروستاگلاندین می‌باشد. به طور طبیعی در اکثر موارد درد ناشی از دیسمنوره اولیه با افزایش سن کمتر می‌شود و در دوران نوجوانی شیوع بیشتری دارد.

2. دیسمنوره ثانویه

شدت درد و گرفتگی عضلات در دیسمنوره ثانویه به وضوح بیشتر از دیسمنوره اولیه است. دیسمنوره ثانویه همیشه با یک مشکل پزشکی همراه است. دیسمنوره ثانویه در طول زمان بدتر می‌شود و ممکن است مدت‌ها قبل از آغاز هر دوره پریود شروع شود و بعد از پایان پریود همچنان ادامه یابد. از جمله دلایل دیسمنوره ثانویه می‌توان به اندومتریوز و فیبروئید اشاره کرد.

عوامل خطرساز پریود دردناک

علت پریود دردناک به طور کامل و دقیق مشخص نشده است، اما مواردی وجود دارد که می‌تواند سبب بروز پریود دردناک شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

-سن زیر 30 سال
-کم وزنی
-مصرف سیگار
-اختلالات روانی
-اندومتریوز
-کیست تخمدان
-پولیپ رحمی
-چسبندگی رحم
-مشکلات مرتبط با التهاب لگن
-سندروم احتقان لگنی

روش‌های تشخیص دیسمنوره

تنها روش خانگی تشخیص دیسمنوره همان توجه به شدت درد است. اگر درد زیادی را در هنگام پریود تجربه می‌کنید‌ می‌توانید احتمال دیسمنوره را در نظر بگیرید. پس از شک کردن به دیسمنوره باید به متخصص مراجعه نمایید تا آن را با قطعیت تشخیص دهد. روش‌های پزشکی برای تشخیص دیسمنوره شامل آزمایش‌های مخصوص اندام‌های لگنی است که می‌توان به سونوگرافی لگن، هیستروسکوپی، هیستروسالپینگوگرافی، لاپاراسکوپی لگن، گرفتن عکس رنگی از رحم و نمونه‌برداری از ترشحات گردن رحم اشاره کرد.

روش‌های درمان دیسمنوره

درمان پریود دردناک شامل روش‌های مختلفی نظیر جراحی، دارودرمانی و تکنیک‌های کاهش درد می‌باشد. بسته به نوع و علت دیسمنوره روش درمانی هم متفاوت خواهد بود. داروهای غیر استروییدی ضد التهابی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن که از تولید پروستاگلاندین در بدن جلوگیری می‌کنند، می‌توانند درد ناشی از دیسمنوره اولیه را کاهش دهند. استفاده از داروهای جلوگیری از بارداری هم می‌توانند درد ناشی از پریود را کاهش دهند. همچنین استفاده از دستگاه IUD می‌تواند درد ناشی از پریود را کاهش دهد زیرا باعث می‌شود تا پروستاگلاندین کمتری در بدن تولید شود.

اگر پریود دردناک به دلیل مسائلی نظیر فیبروم و اندومتریوز باشد، بهترین روش درمان جراحی است. به طوریکه می‌توان بافت در حال رشد را به وسیله عمل جراحی باز شکم و یا لاپاراسکوپی از بدن خارج کرد و به دنبال برطرف شدن این مشکل، درد ناشی از پریود هم برطرف خواهد شد. در موارد شدید‌تر عمل برداشتن رحم یا هیسترکتومی انجام می‌شود. از جمله سایر روش‌های درمانی می‌توان به مصرف ویتامین B1، ماساژ و طب سوزنی اشاره کرد.

روش‌های تسکین درد ناشی از پریود دردناک

هر فردی ممکن است با یکی از روش‌های زیر اثربخشی بیشتری را احساس کند. در نتیجه باید مسائل مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام روش برای شما اثربخش‌تر است.

1. تمرینات ورزشی

انجام تمرینات ورزشی مانند ورزش‌های هوازی، پیاده روی، شنا و… باعث ترشح هورمون‌هایی می‌شود که به طور مستقیم بر گیرنده‌های درد تاثیر می‌گذارند و درد را کاهش می‌دهند. همچنین ورزش کردن باعث افزایش خلق و کاهش مشکلات روانشناختی نظیر افسردگی می‌شود.

2. گرما درمانی

گرما دادن به محلی که درد می‌کند یکی از روش‌های قدیمی و سنتی کاهش و تسکین درد است. می‌توانید کیسه آب‌گرم، بطری آب گرم و… را بر روی شکم خود قرار دهید تا درد تسکین پیدا کند.

3. خواب مناسب

بهداشت خواب می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود و همین مسئله اگر رعایت شود می‌تواند درد ناشی از پریود دردناک را تسکین ببخشد.

4. ریلکسیش و کاهش استرس

مشکلات روانشناختی نظیر استرس، افسردگی، اضطراب و… می‌توانند بر ادراک درد اثر بگذارند و باعث شدت درد شوند. برطرف کردن مشکلات روانشناختی از طریق ریلکسیشن، یوگا و… می‌تواند درد را کاهش دهد. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌های کاهش درد می‌توانید به یک روانشناس مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: پریود دردناک

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : پریود دردناک, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 113 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 16:43

سرد مزاجی در رابطه زناشویی یکی از مسائلی است که می‌تواند باعث فروپاشی زندگی و حتی طلاق شود. در واقع سرد بودن و عدم علاقه به برقراری ارتباط گرم و صمیمانه با همسر پیامدهای مخربی در پی دارد و افراد را به سمت روابط فرازناشویی سوق می‌دهد. عوامل جسمی و روانی مختلفی باعث بروز سرد مزاجی در روابط می‌شود که لازم است افراد آگاهی خود را درباره این علائم بالا ببرند تا بتوانند با درمان آن کانون خانواده را گرم نگه دارند. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت. بهره بردن از مشاوره جنسی کمک می‌کند تا بتوانید مشکلات خود را کاهش داده و در نتیجه سرد مزاجی را در روابط زناشویی از بین ببرید.

منبع: سرد مزاجی در رابطه زناشویی

علل سرد مزاجی در رابطه زناشویی

سرد مزاجی ممکن است به علت‌هایی رخ دهد که در برخی موارد خود شخص نیز نسبت به آن بی اطلاع است. سرد مزاجی اگر چه به یکباره اتفاق نمی‌افتد و روند تدریجی دارد اما گاهی تا جایی پیش می‌رود که فرد نسب به همسر خود حالت تنفر پیدا کرده و هیچگونه رابطه جنسی با وی برقرار نمی‎کند. در ادامه به علل مختلف سرد مزاجی اشاره می‌کنیم.

اختلالات روانی

افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روان شناختی است که با وجود مشکلات دنیای امروز شیوع نسبتا گسترده‌ای دارد و فرد را نسبت به زندگی دچار بی انگیزگی کرده و احساس پوچی به او دست می‌دهد. همسری که از افسردگی رنج می‌برد به طرز معمول از برقراری رابطه جنسی با همسر اجتناب می‌نماید و میل چندانی بروز نمی‌دهد. همچنین دیگر اختلالات روانی از جمله وسواس نیز باعث می‌شود که فرد به مسئله تمیزی و کثیفی وسواس داشته و خواهان رابطه در شرایط خاص باشد. این موضوع به مرور باعث سرد مزاجی می‌شود.

عزت نفس پایین

ممکن است همسر با خود چنین فکر کند که وی توانایی برقراری رابطه جنسی با کیفیت را ندارد و از طرف شریک جنسی خود مورد تایید قرار نمی‌گیرد. در واقع فرد آنقدر خود را دست کم می‌گیرد که ترجیح می‌دهد از رابطه اجتناب کند. بدانید که عزت نفس پایین نتیجه‌ای جز سردمزاجی در رابطه زناشویی ندارد.

 

مصرف دارو از علل سرد مزاجی در رابطه زناشویی

عوارض جانبی مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی می‌توانند از علل سردمزاجی در رابطه زناشویی باشند. همچنین داروهای مسکن و خواب آور نیز تمایل فرد را به رابطه کاهش داده و باعث می‌شود فرد زمان بیشتری را در خواب به سر ببرد.

سوء استفاده‌های جنسی

یکی از علل سرد مزاجی می‌تواند تجربه تجاوز در سال‌های گذشته باشد که اکنون با بخاطر آوردن آن تجربه تلخ، میل خود را نسبت به برقراری رابطه جنسی با همسر از دست می‌دهد. گاهی نیز برقراری رابطه جنسی قبلی بین زن و مرد به گونه‌ای بوده است که شریک زندگی متحمل درد زیاد شده است و اکنون نمی‌خواهد مجددا آن درد را تجربه کند.

کاهش هورمون‌های جنسی

از علل دیگر سردمزاجی در رابطه زناشویی، کاهش میزان ترشح هورمون تستوسترون و استروژن می‌باشد که موجب سردی و عدم میل جنسی در زن و مرد می‌شود. در واقع زوجین به دلایل مختلفی کاهش هورمون را تجربه می‌کنند و یکی از پیامدهای نامطلوب آن سرد مزاجی است.

خستگی بیش از حد از علل سرد مزاجی در رابطه زناشویی

به دنبال سپری کردن یک روز سخت کاری و تحمل فشارهای روانی زیاد، عدم میل به ارتباط جنسی امری طبیعی خواهد بود زیرا توانی برای فرد باقی نمانده و خستگی جسمی و روحی بر وی غالب شده است. اگر این روند ادامه یابد کم کم میل جنسی در فرد رو به افول گذاشته و آسیب‌های نامطلوبی بر رابطه زناشویی وارد خواهد شد.

عدم احساس راحتی

گاهی زن یا مرد به دلایل مختلف حین رابطه جنسی، احساس لذت کافی را ندارد. این عدم احساس لذت و خوب بودن باعث می‌شود همسر برای برقرای رابطه جنسی در دفعات بعد تمایلی نداشته باشد و سرد مزاجی در رابطه زناشویی وی اتفاق بیفتد.

تاخیر در بلوغ جنسی

این علت به ویژه در بین زن و شوهرهای جوان و کم سن و سال دیده می‌شود. بخاطر تاخیرات بلوغ جنسی ممکن است اندام تناسلی دختر و پسر به اندازه کافی رشد نکرده باشد به همین دلیل تجربه ناموفق آن‌ها از رابطه جنسی شان موجب بی میلی و سردمزاجی در رابطه زناشویی‌شان می‌گردد.

نشانه‌های سرد مزاجی در دو جنس

سردمزاجی در روابط زناشویی می‌تواند از جانب هر کدام از زوجین صورت گیرد و معمولا با علائمی که در ادامه بیان می‌شود خود را نشان می‌دهد. با این حال نشانه‌های ذکر شده باید به مدت 6 ماه مشاهده گردند تا بتوان با قطعیت گفت سرد مزاجی در روابط اتفاق افتاده است.

  • فقدان خیال پردازی‌های جنسی
  • عدم احساس لذت از رابطه جنسی
  • عدم تجربه ارگاسم
  • پیش قدم نشدن برای رابطه جنسی
  • تمایل نداشتن به رابطه جنسی
  • اضطراب و استرس هنگام برقراری رابطه

درمان‌های مناسب برای کاهش سرد مزاجی در رابطه زناشویی

با توجه به علل بروز سرد مزاجی روش‌های درمانی نیز می‌تواند متفاوت باشد. با این حال زوجین باید تلاش کنند تا با آموزش مهارت‌های ارتباطی و جنسی در کنار فرآهم کردن شرایط جسمی و روانی مناسب برای رابطه جنسی روابط گرم و پایداری را تجربه کنند. همچنین در صورتی که مشکلات جسمی و اختلالات هورمونی وجود دارد لازم است که چکاب کامل و هورمون درمانی صورت گیرد. روان درمانی و زوج درمانی نیز کمک می‌کند تا فرد در صورتی که از اختلالات روانی و مشکلاتی مانند بیزاری از همسر رنج می‌برد هرچه سریع تر درمان انجام شود.

در همین راستا مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو با داشتن مشاورانی برجسته در زمینه مسائل جنسی آماده ارائه مشاوره جنسی به شما عزیزان می‌باشد. این مرکز به شما اطمینان خواهد داد که در کمترین زمان ممکن بتوانید مشکلات خود را کاهش داده و رابطه‌ جنسی گرم و سرشار از عشق را تجربه کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا سرد مزاجی در رابطه زناشویی در فعالیت اندام‌های تناسلی اختلال ایجاد می‌کند؟

بله. سرد مزاجی در زن و مرد باعث می‌شود اندام تناسلی با اختلالاتی مواجه شود و انقباض و انبساط در حین رابطه جنسی به درستی صورت نگیرد.

آیا میزان تحصیلات در کاهش سرد مزاجی تاثیر دارد؟

معمولا افراد با سواد نسبت به حقوق خود در رابطه زناشویی آگاهی دارند و می‌دانند که وظیفه شان صرفا تامین نیازهای مالی و یا رسیدگی به امور منزل نیست. همچنین نسبت به نیازهای جنسی خود مطلع هستند و اگر به سرد مزاجی در رابطه زناشویی دچار شوند به مشاور و روانشناس مراجعه می‌کنند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: سرد مزاجی در رابطه زناشویی

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : سرد مزاجی در رابطه زناشویی, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 99 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 15:36

اختلالات و مشکلات جنسی در زنان یکی از علل مهم نارضایتی‌های زناشویی است. این اختلالات سبب سردی روابط و گسترش طلاق می‌شود. بسیاری از خانم‌ها به دلیل شرم و حیا برای مشکلات جنسی شان به متخصص مراجعه نمی‌کنند و در عین حال از رابطه لذت نمی‌برند. چنین سیکلی در رابطه جنسی موجب پایین آمدن کیفیت رابطه زناشویی و حتی ناکامی همسرانشان نیز می‌شود. چرا که عدم ارضای خانم، به همسرشان این باور را می‌دهد که در رابطه خوب نیستند. بنابراین مشکلات جنسی خانم تنها به خودش آسیب نزده بلکه بر روی رابطه جنسی و خودانگاره همسرش نیز تاثیر منفی دارد. بنابراین حتما باید برای درمان به موقع اقدام نماید. همین الان برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: مشکلات جنسی زنان

اختلالات و مشکلات جنسی زنان

مشکلات جنسی زنان از جمله مسائل مهمی هستند که کیفیت روابط زناشویی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. طبق آمارها ریشه بسیاری از مشکلات در زندگی زوجین از عدم برقراری رابطه جنسی درست است.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از زنان از بیان مشکلات جنسی شان خجالت می‌کشند. این زنان بیان کردند که مشکلات جنسی خود را برخلاف حجب و حیایی می‌دانند که سالیان دراز به آن امر شده‌اند. پس در ارتباط با اختلالات جنسی زنان باید اول از هر چیز این دیدگاه کنار گذاشته شود. اگر زنان احساس می‌کنند با مشکلاتی رو به رو هستند حتما باید به سکس تراپیست ها مراجعه کنند. توجه داشته باشید که تشخیص بسیاری از اختلالات جنسی زنان توسط متخصصین انجام می‌شود، چرا که نشانه‌ها به راحتی قابل شناسایی نبوده و ممکن است به نظر خود خانم عادی باشد.

اختلالات و مشکلات جنسی زنان چند نوع است؟

بی میلی یا سردمزاجی در زنان

بی میلی جنسی در برهه‌های مختلف می‌تواند به سراغ زنان بیاید. به عنوان مثال برخی زنان در طول دوران بارداری دچار بی میلی جنسی می‌شوند. همچنین در زمان‌هایی که استرس و فشار به روی زنان بیشتر است، بی میلی جنسی در آنها بیشتر می‌شود. به طور کلی بی میلی جنسی از عوامل مختلف روانی و فیزیولوژیکی ناشی می‌شود. برای آشنایی با درمان و نشانه های بی میلی جنسی در زنان کلیک کنید.

اختلالات جنسی زنان | اختلال بیزاری یا تنفر جنسی

اگر بی‌میلی جنسی شدت پیدا کند به طوری که خانم به طرق مختلف از رابطه امتناع کند و حتی هیچ لذتی از رابطه نبرد، می گوییم دچار اختلال بیزاری یا تنفر جنسی شده است. همسران خانم‌هایی که دچار بیزاری جنسی شده‌اند، متوجه علت این رفتارها نمی‌شوند و ممکن است خود را مقصر بدانند. این اختلال ممکن است قبل از اولین رابطه حتی وجود داشته باشد و یا بعد از مدت‌ها از اولین رابطه با همسر ایجاد شود. در چنین شرایطی سکستراپیست علت را بررسی کرده و در صدد رفع آن خواهد بود.

مشکلات جنسی زنان | اختلال در برانگیختگی جنسی

در این اختلال خانم تمایل به برقراری رابطه جنسی دارد، اما علارغم تمام تلاش‌ها هیچ گونه تحریک و برانگیختگی به وجود نمی‌آید. مصرف برخی داروها، استرس، عدم باور به خود، تابوهای جنسی و… از علل رایج این نوع اختلال هستند.

اختلالات جنسی زنان | هراس از آلت

هراس از آلت موجب ترس و اضطراب شدید و حتی گرفتگی عضلات شکم، راه و دست در خانم می‌شود. معمولا این اختلال دراثر یک حادثه و یا همبودی محرکی مشابه ایجاد می‌شود. اگر مشکل جنسی تنها محدود به هراس از آلت باشد. در دسته انواع فوبیاها قرارگرفته و درمانگر از روش‌های درمان استرس و اضطراب استفاده خواهد کرد.

مشکلات جنسی زنان | واژینیسموس

یکی از اختلالات رایج در میان کشورهایی است که در آن رابطه جنسی برای زنان تابو بوده و جامعه تاکید زیادی بر پاک دامنی خانم‌ها دارد. در این اختلال عضلات ورودی واژن هنگام دخول دچار انقباض شدید می‌شود. این اختلال از جمله مشکلات شایع زنان در رابطه جنسی است. اختلال واژینیسموس منجر به نگرانی و پریشان حالی زیادی در زنان می شود. از جمله دیگر دلایل بروز واژینیسموس می توان به مشکلات در رابطه با همسر، ترس از بارداری یا تجربه رابطه جنسی قبلی دردناک اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با نشانه ها و درمان واژینیسموس کلیک کنید.

اختلالات جنسی زنان | آمیزش دردناک

برخی خانم ها با وجود تحریک مناسب و برانگیختگی بالا در برقراری رابطه جنسی، پس از دخول دچار درد شده و لذتی از رابطه نمی‌برند. این درد می‌تواند به دلیل مشکلات جسمانی باشد و یا به عوامل ذهنی ارتباط داشته باشد. برای بهبود ابتدا متخصصان زنان معاینات اولیه را انجام می‌دهند، در صورتی که مساله جسمانی وجود نداشت برای درمان حتما باید مشاوره جنسی دریافت شود. برای پی بردن به علل خشکی واژن و سوزش واژن هنگام نزدیکی کلیک کنید.

اختلال نرسیدن به ارگاسم

این مشکل در زنان به دو صورت اولیه و ثانویه بروز پیدا می‌کند. در حالت اولیه، زن تا به حال ارگاسم را تجربه نکرده است. در حالت ثانویه خانم قبلا ارگاسم را تجربه کرده، اما حالا در آن به مشکل می‌خورد. برخی زنان بدون رسیدن به ارگاسم نیز از رابطه جنسی لذت می‌برند و در واقع طبیعی است. اما برای برخی دیگر نرسیدن به ارگاسم مشکل بزرگی است که شریک جنسی آنها را نیز درگیر می‌کند. بنابراین اگر با وجود تمام تغییرات در حین رابطه هرگز به ارگاسم نرسیده‌اید، ممکن است جزء خانم‌هایی باشید که به طور طبیعی ارگاسم را با نشانه‌های مربوطه تجربه نمی‌کنند، اما از رابطه لذت می‌برند.

اختلالات جنسی زنان | اختلال سردرد پس از آمیزش

برخی خانم‌ها بعد از آمیزش دچار سردرد، سرگیجه و تهوع می‌شوند، این حالات می‌تواند موجب سردمزاجی و یا تنفر از رابطه شود، بنابراین حتما برای درمان و رفع آن اقدام نمایید.

اختلال ملال پس از آمیزش

برخی خانم‌ها با وجود اینکه از رابطه لذت برده‌اند و به ارگاسم رسیده‌اند، بعد از آمیزش دچار غم و اندوه شدید می‌شود و ممکن است گریه کنند. این وضعیت به احتمال زیاد به وضعیت روحی خانم ارتباط دارد و برای درمان باید به متخصصان روانشناسی برای دریافت مشاوره فردی مراجعه نماید.

کدام یک از مشکلات جنسی زنان حادتر است؟

بیزاری جنسی از همه مشکلات جنسی زنان حادتر است و درمان آن از همه سخت‌تر می‌باشد. در این اختلال فرد نه تنها تمایلی به نزدیکی ندارد، بلکه از آن بیزار و متنفر است. ممکن است خانم در کودکی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته باشد و در بزرگسالی این اختلال در او بروز پیدا کند. تجاور و کودک آزاری حتی توسط محارم، یا فرهنگ و تربیت سخت و متعصبانه در خانواده می‎‌تواند منجر به بروز این اختلال شود.

بعضی مواقع آموزش‌هایی که منجر به خشم زن نسبت به رابطه جنسی می‌شوند نیز می‌توانند علت این اختلال باشند. مثلا ممکن است یک زن مقاربت را نشانه بیچارگی، تسلیم بودن و ستم پذیری‌اش بداند. این باورها به خشم و بیزاری جنسی منجر می‌شود.

درمان اختلالات و مشکلات جنسی در زنان

سکس تراپی به درمان مشکلات جنسی در زنان کمک شایانی می‌کند. اولین قدم این است که خجالت خود را کنار بگذارید و با همسر خود درباره مشکل جنسی که درگیر آن هستید صحبت کنید. می‌توانید همراه همسر خود به یک مشاوره جنسی مراجعه کنید تا در برطرف کردن مشکل‌تان به شما کمک کند.

از جمله عواملی که منجر می شود فرد تصمیم به درمان خود نگیرد این است که او فکر می‌کند تنها اوست که به این مشکل دچار شده است. در حالی که باید بدانید تقریبا 40 درصد از زنان در زندگی خود یک یا چند نوع اختلال جنسی را تجربه کرده‌اند.

بهتر است هر چه سریع‌تر روند درمان خود را آغاز کنید. در این راستا می‌توانید از کمک روانشناس، سکس تراپیست و یا مشاوره جنسی بهره بگیرید. دارودرمانی نیز در بعضی مواقع به درمان مشکل شما کمک می‌کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی زنان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

 

با چه روشی به درمان مشکلات جنسی بپردازیم؟

روش های مختلفی در جهت درمان این مشکلات وجود دارند. روانشناس و سکس تراپیست می تواند در بهبود مشکلات جنسی شما کمک شایانی بکند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: مشکلات جنسی زنان

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : مشکلات جنسی زنان, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 68 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 1:23

از ژل لوبریکانت جهت رفع خشکی و مرطوب شدن واژن استفاده می‌شود. در واقع به کمک این ژل می‌توانید از رابطه دردناک جلوگیری کرده و لذت جنسی بیشتری را تجربه کنید. همچنین لوبریکانت نقش روان‌کننده را در رابطه جنسی دارد و منجر به آمادگی بیشتر خانم‌ها در روابط زناشویی می‌شود. از این جهت بسیاری از افراد می‌توانند از ژل لوبریکانت استفاده کنند. این ژل انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع نیاز توسط فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا لوبریکانت عوارضی ندارد اما گاهی ممکن است فرد به استفاده از آن حساسیت داشته باشد و پس از مصرف دچار خارش، التهاب پوست، تنگی نفس و هرگونه تورم شدید شود. در ادامه به طور کامل درباره لوبریکانت، عوارض و پیامدهای آن صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

منبع: ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت چیست؟

ژل لوبریکانت یک روان‌کننده و مرطوب کننده واژن در هنگام رابطه جنسی و برای رفع خشکی است. در واقع خانم‌هایی که خشکی واژن دارند برای کاهش درد ناشی از رابطه جنسی می‌توانند از این ژل استفاده کنند. همچنین لوبریکانت به واسطه خاصیت روان‌کنندگی که دارد منجر به نرم کردن بیشتر پوست و افزایش رطوبت واژن در رابطه جنسی می‌شود که می‌تواند نقش موثری در تحریک و لذت بیشتر و نهایتاً رسیدن به ارگاسم ایفا کند.

 

بیشتر بخوانید : واژینسموس

 

عوامل موثر بر خشکی واژن و لازمه استفاده از لوبریکانت

عوامل متعددی برای خشکی واژن وجود دارد که می‌توان برای رفع آن از ژل‌های لوبریکانت استفاده کرد که این عوامل شامل موارد زیر است.

_یائسگی

_مصرف دخانیات و مواد مخدر

_عدم تحریک جنسی

_وارد کردن اشیای خارجی در واژن مانند تامپون

_مادران شیرده

_شستشوی واژن به صورت نادرست

_داروهای جلوگیری از بارداری

_کمبود آب در بدن

با این حال درست است که ژل لوبریکانت می‌تواند در اینجور مواقع کمک کننده باشد اما لازم است که با اصلاح رفتار و توجه بیشتر به سلامت جسمی و روانی خود از پایه و اساس مشکل را حل کنید.

انواع ژل لوبریکانت

ژل‌های لوبریکانت به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که شامل ژل لوبریکانت بر پایه آب، سیلیکون و روغن می‎باشد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره آنان خواهیم پرداخت.

ژل لوبریکانت بر پایه آب

این دسته از ژل‌ها کاملا طبیعی و سالم هستند و عمدتا در روابط جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین نکته‌ای که وجود دارد این است که لوبریکانت مبتنی بر آب قابلیت استفاده همزمان با کاندوم را دارد. به عبارتی این دسته از ژل‌ها منجر به پارگی کاندوم در روابط جنسی نخواهند شد. همچنین ویژگی دیگر آن خاصیت آنتی باکتریال بودن و ضدعفونی کنندگی است. لازم به ذکر است برای استفاده‌ و معاینات پزشکی نظیر انجام سونوگرافی و آزمایشات مقعدی می‌توان از این نوع ژل استفاده کرد.

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون

میزان غلظت و دوام این دسته از ژل‌ها بیشتر از ژل‌های مبتنی بر آب است زیرا ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون همانند یک لایه نازک بر روی سطح پوست عمل می‌کند و از این جهت به مدت زمان زیادتری برای خشک شدن نیاز دارد و حتی پاک کردن آن از سطح پوست هم مقداری دشوار و زمان‌بر می‌باشد. لوبریکانت بر پایه سیلیکون هم با کاندوم سازگار است و منجر به پارگی کاندوم نخواهد شد. اما باید توجه داشت که استفاده همزمان سایر محصولات سلیکونی با لوبریکانت بر پایه سیلیکون به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. یکی از معایب اساسی این دسته از ژل‌ها این است که خاصیت آنتی باکتریال ندارد و امکان رشد باکتری و آلودگی در آن وجود دارد.

ژل لوبریکانت بر پایه روغن

این دسته از ژل‌های لوبریکانت حاوی مقداری وازلین و ویتامین E هستند. لوبریکانت بر پایه روغن تاثیر بلند مدت و دوام بیشتری دارد اما برای برقراری رابطه جنسی مناسب نیستند زیرا مواد موجود در این ژل‌ها باعث پاره شدن کاندوم می‌شود. همچنین به دلیل غلظت بالای روغن منجر به تغییر PH واژن می‌شود. این مسئله می‌تواند عفونت‌های ادراری را در خانم‌ها زیاد کند. در مجموع ژل لوبریکانت بر پایه روغن، مناسب رابطه جنسی و شستشوی واژن نیستند.

سایر ژل‌های لوبریکانت

امروزه با ترکیب ژل‌های لوبریکانت با مواد دیگر، انواع متنوع دیگری ایجاد شده است. به عنوان مثال ژل لوبریکانت حجم دهنده، گرم کننده و تاخیری از جمله این موارد هستند.

روش استفاده از ژل لوبریکانت

برای استفاده از هر یک از انواع مختلف ژل‌های لوبریکانت محدودیت مصرفی وجود ندارد، توصیه می‌شود قبل از استفاده هر محصول، دستورالعمل راهنمای آن را مطالعه کنید. ژل‌های لوبریکانت در حالت عادی کمی خنک و سرد هستند برای این که سردی و خنکی آن را کاهش دهید می‌توانید مقداری از آن را بر روی کف دست خود بریزید و سپس آن را بر ناحیه مورد نظر مالش دهید. به یاد داشته باشید که اگر از این ژل برای رابطه جنسی استفاده می‌کنید حتما از لوبریکانت مبتنی بر آب بهره ببرید چرا که لوبریکانت مبتنی بر روغن برای برقراری رابطه جنسی مناسب نیست و لوبریکانت مبتنی بر سیلیکون خاصیت آنتی باکتریال ندارد.

 

بیشتر بخوانید : درمان واژینیسموس | بهترین روش های درمان واژینیسم

 

عوارض ژل لوبریکانت

به طور کلی ژل‌های لوبریکانت عوارض جانبی ندارند اما ممکن است برخی افراد به ماده آن حساسیت نشان دهند. اگر پس از مصرف دچار خارش، التهاب پوست، تنگی نفس و هرگونه تورم شدید بهتر است در اولین فرصت به متخصص مراجعه کنید. همچنین می توانید از مشاوره جنسی نیز استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا از ژل لوبریکانت می‌توان به عنوان تاخیری در رابطه جنسی استفاده کرد؟

ژل لوبریکانت در حالت عادی خاصیت روان‌کنندگی و رفع خشکی واژن را دارد و خاصیت تاخیری ندارد. اما ترکیب‌های مختلفی از این ژل با ماده بنزوکائین وجود دارد که امکان تاخیر و انزال دیرتر را فراهم می‌آورد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ژل لوبریکانت

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : ژل لوبریکانت, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 102 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 1:19

ریشه اعتیاد به پورنوگرافی با تماشای فیلم‌ها و صحنه‌های مبتذل جنسی در فرد شروع به شکل گیری کرده و به تدریج گسترش می‌یابد. متأسفانه در طی چند سال اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف، ساخت این گونه از فیلم‌ها و همچنین تمایل جوانان به تماشای آن‌ها به شدت روبه افزایش است. تماشای فیلم‌های پورن می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی شخص را به شدت تحت تاثیر قرار داده و علاوه بر این، یک نوع اعتیاد اجباری را در فرد ایجاد نماید. محتوای پورنوگرافی ممکن است به شیوه‌های مختلفی مانند کتاب، مجله، اینترنت و فیلم در دسترس جوانان قرار گیرد. بیماری‌هایی همچون افسردگی، انزوای اجتماعی، از دست دادن انگیزه و کاهش انگیزه نسبت به کار کردن از جمله عوارض منفی اعتیاد به فیلم های پورنوگرافی محسوب می‌شوند. با آگاهی از عوارض مخرب این نوع اعتیاد می‌توانید گامی در جهت ترک آن بردارید.

منبع:‌ اعتیاد به پورنوگرافی

پورنوگرافی چیست؟

پورنوگرافی یک لغت یونانی بوده و و از دو کلمه «پورن » و «گرافو »تشکیل می‌شود. پورن به معنای روسپی بوده و گرافی نیز به معنای نگارش است. بنابراین لغت پورنوگرافی به معنی روسپی نگاری می‌باشد. برای پورنوگرافی تعاریف متعدی ذکر شده که مهم‌ترین تعاریف آن را می‌توان به استفاده بیش از حد از مواد پورنوگرافی اشاره نمود. امروزه با توجه به گسترش رسانه‌های صوتی و تصویری و همچنین شکوفایی و رشد این رسانه‌ها، تولید و ترویج محتوای پورنوگرافی با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

متاسفانه اعتیاد به پورنوگرافی، بیشتر افراد نوپا و جوان جامعه را مورد هدف قرار داده و زندگی آن‌ها را با چالشی گسترده روبه رو می‌کند. تحقیقات نشان داده افرادی که به محتوای پورنوگرافی اعتیاد دارند، در آینده به روابط جنسی خطرناک از جمله سادیسم (آزار جنسی دیگران)، مازوخیسم (کسب لذت در آزار دیگران)، رابطه جنسی با حیوانات و روابط جنسی گروهی روی می‌آورند. برای کسب اطلاعات در زمینه اختلالات جنسی کلیک کنید.

علل گرایش افراد به پورنوگرافی

خود ارضایی و همچنین عدم برقراری رابطه با دیگران، از مهم ترین دلایل گرایش جوانان به سوی محتوای پورنوگرافی است. بسیاری از افراد از آنجایی که در زندگی شخصی و اجتماعی خود نمی‌توانند به فانتزی‌هایشان دسترسی داشته باشند، برای تامین نیاز جنسی خود به تماشای صحنه‌ها و فیلم‌های شهوت انگیز روی می‌آورند. در واقع این گونه از افراد این فیلم‌ها را به عنوان جایگزین انتخاب کرده و به تدریج و به صورت ناخودآگاه به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. بر اساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در این زمینه، در حدود ۶ درصد از افرادی که اقدام به تماشای محتوای پورن کرده‌اند، علائم اعتیاد به پورنوگرافی مشاهده شده است.

مراحل اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی به تدریج رخ می‌دهد و ۵ مرحله دارد که مواردی مانند مواجهه، اعتیاد، افزایش، حساسیت زدایی و عمل از جمله مراحل اعتیاد به پورنوگرافی هستند.

مرحله اول (مواجهه)

در این مرحله فرد برای اولین بار چنین صحنه‌هایی را مشاهده می‌کند. در واقع افرادی که در حال حاضر به فیلم‌ها و محتواهای پورن علاقه مند هستند از سنین کم اقدام به تماشای این فیلم‌ها نموده‌اند.

مرحله دوم (اعتیاد )

در این مرحله از اعتیاد، فرد در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند از دیدن چنین فیلم‌هایی چشم پوشی کندو میل شدیدی فرد را وادار به تماشا کردن این محتوا می‌کند.

مرحله سوم (افزایش)

در این مرحله بیمار کنترل خود را از دست داده و میزان اعتیاد او روز به روز افزایش پیدا می‌کند. به طوری که هر روز ساعات بیشتری را به تماشا می‌گذارند.

مرحله چهارم (حساسیت زدایی)

در این مرحله از اعتیاد به پورنوگرافی، فرد دیگر مثل گذشته با تماشای فیلم‌ها و تصاویر مستهجن تحریک نمی‌شود و سعی می‌کند میزان تماشای خود را افزایش دهد. اما در واقع فرد دیگر نمی‌تواند لذت دفعات اولیه را تجربه کند. در این مرحله فرد برای فراهم کردن نیاز خود، اقدام به استفاده از مواد پورنوگرافی می‌کند.

مرحله پنجم (مرحله عمل)

در این مرحله اعتیاد شخص به شدت افزایش یافته و دیگر تماشای پورنوگرافی نمی‌تواند او را تحریک کند. بنابراین فرد رسما به اعمال پورنوگرافیک روی می‌آورد.

عوارض منفی اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی همانند اعتیاد به مواد مخدر، می‌تواند اثرات ویرانگر و پیامدهای جبران ناپذیری را برای زندگی شخصی و اجتماعی فرد به دنبال داشته باشد. به طوری که ممکن است فرد برای به دست آوردن چنین فیلم‌هایی، هزینه‌های زیادی پرداخت کرده و حتی در محل کار هم اقدام به تماشای پورنوگرافی کند. در نتیجه فرد انگیزه و علاقه خود نسبت به آینده کاری و مسئولیت‌های شغلی را از دست می‌دهد.

اگر اعتیاد این افراد درمان نشود، ممکن است تا جایی پیشرفت کند که شخص برای تامین نیاز جنسی خود، به روابط نامتعارف جنسی روی آورده و بیماری‌های مختلفی را برای خود رقم بزند. همچنین تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که استفاده از مواد پورنوگرافی می‌تواند تاثیرات سمی بر روی مغز داشته باشد. بنابراین با توجه به جنبه‌های منفی این نوع اعتیاد نمی‌توان از عوارض ویرانگر آن چشم پوشی کرد. پس بهتر است چنین شخصی هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام نماید. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

درمان اعتیاد به پورنوگرافی

افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند، می‌توانند با استفاده از تکنیک‌ها و راهکارهای مناسب از این بلای خانمان سوز رهایی یابند. در واقع ترک کردن این نوع اعتیاد به اراده قوی و رضایت خود فرد بستگی دارد. با رعایت نکات زیر می‌توانید اعتیاد خود را به تدریج ترک نمایید:

1. در وهله اول سعی کنید به یک متخصص و روانشناس مراجعه نمایید. چرا که روانشناس راهکارهای مختلفی برای مهار اضطراب، افسردگی و خشم ناشی از تماشای پورنوگرافی به شما ارائه می‌دهد.
2. عوارض منفی و مثبت پورنوگرافی را بر روی یک کاغذ یادداشت کرده و روزانه آن‌ها با خود مرور کنید.
3. بهتر است فعالیت اجتماعی خود را افزایش داده و بیشتر در جمع‌های خانوادگی و دوستانه شرکت کنید.
4. از عواملی که احساس می‌کنید شما را به سمت پورنوگرافی سوق می‌دهد، دوری کنید.
5. سعی کنید از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که مواد پورنوگرافی در آن وجود دارد بپرهیزید.
6. درمان این نوع اعتیاد با در نظر گرفتن سه اصل مهم و اساسی مانند روان درمانی، رفتار درمانی و دارودرمانی امکان پذیر است.

با دارو درمانی می‌توان میل جنسی فرد را کاهش داد و روان درمانی می‌تواند مشکلات روحی فرد، از جمله اضطراب و افسردگی را درمان کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره تلفنی جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی جنسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع:‌ اعتیاد به پورنوگرافی

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : اعتیاد به پورنوگرافی, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 90 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 1:14

خارش در هر یک از قسمت‌های اعضای بدن می‌تواند رخ دهد و یکی از این قسمت‌ها واژن خانم‌ها می‌باشد. خارش واژن معمولا به صورت شایع در زنان وجود دارد و تجربه آن عذاب آور است و احساس ناراحتی برای فرد به وجود می‌آورد. گاهی خارش دلیل واضحی ندارد و به صورت گذرا و موقتی است اما در برخی موارد خارش به دلایل مختلفی نظیر عفونت، رابطه جنسی ناسالم و… اتفاق می‌افتد. خارش واژن می‌تواند ناگهانی شروع شود و پایان یابد و گاهی به طور مزمن ادامه یافته و با گذشت زمان بدتر یا بهتر شود. بنابراین تشخیص و علل ایجاد خارش در واژن برای سلامت خانم‌ها بسیار حائز اهمیت است. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت مواجهه با چنین شرایطی حتما مشاوره جنسی دریافت نمایید.

منبع: خارش واژن

خارش واژن

می‌توان گفت تمام خانم‌ها در طی دوران زندگیشان خارش‌واژن را تجربه می‌کنند. در حالت عادی خارش‌واژن، یک مسئله نگران کننده نیست اما تجربه‌ای ناخوشایند است که فرد را کمی اذیت می‌کند. خانم‌ها باید با انواع ترشحات واژن آشنایی داشته باشند تا بتوانند بهتر تشخیص دهند که آیا خارش واژنشان خطرناک است یا خیر. عوامل متعددی می‌توانند در ایجاد این مشکل نقش داشته باشند که در ادامه هر یک از این موارد توضیح داده می‌شود.

بیشتر بخوانید : نشانه های واژن سالم

 

دلایل خارش واژن

عفونت‌های قارچی

یکی از شایع‌ترین و طبیعی‌ترین عفونت‌های موثر بر خارش‌واژن، عفونت‌های قارچی می‌باشد. ضعف سیستم ایمنی بدن، عادت ماهانه، عدم رعایت بهداشت شخصی، رابطه جنسی محافظت نشده و… از جمله عوامل شایع برای ایجاد عفونت‌های قارچی هستند. یکی از راه‌های تشخیص عفونت‌های قارچی توجه به ترشحات غیر طبیعی واژن است.

خارش به دلیل بیماری‌های ناشی از رابطه جنسی

امروزه بیماری‌های مقاربتی در جامعه افزایش پیدا کرده است و با هر بار برقراری رابطه جنسی این عفونت‌ها و بیماری‌ها به راحتی بین دو جنس منتقل می‌شوند. بیماری‌هایی نظیر زگیل تناسلی (HPV)، تبخال تناسلی و یا سوزاک و سایر بیماری‌های مرتبط با دستگاه تناسلی می‌توانند باعث خارش در واژن شوند.

خارش واژن و باکتری‌ها

باکتری‌های زیادی در بدن انسان وجود دارد و دستگاه تناسلی انسان هم محل تجمع زیادی از این دست باکتری‌ها می‌باشد. وجود این باکتری‌ها در بدن انسان به صورت طبیعی است و غیر مضر و آسیب‌زا محسوب می‌شوند. اما باکتری‌های نامناسب و مضر که ممکن است از طریق رابطه جنسی، وارد کردن جسم خارجی به واژن و شستشوی نامناسب رخ دهد می‌تواند از عوامل ایجاد کننده خارش باشد.

شتسشوی نامناسب واژن

بسیاری از افراد با شیوه شستشوی صحیح واژن آشنایی ندارند. به عنوان مثال استفاده از مواد شوینده برای شستشوی داخل واژن و استفاده از مواد معطر برای خوشبو کردن واژن منجر به تغییر PH داخل واژن می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد عفونت و خارش و التهاب شود.

کاهش استروژن

کاهش تولید استروژن به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. یکی از این مسائل یائسگی می‌باشد. کاهش استروژن و به دنبال آن خشکی واژن، می‌تواند عاملی برای خارش محسوب شود.

مسائل روانشناختی

در کنار مسائل فیزیکی و جسمانی، توجه به مسائل روانشناختی از جمله استرس بسیار حائز اهمیت است. شاید عواملی مانند استرس به تنهایی نتوانند منجر به ایجاد خارش در واژن شوند اما می‌توانند میزان ادراک و شدت این خارش را افزایش دهند. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که استرس و اضطراب می‌تواند منجر به التهاب پوست در نواحی مختلفی از بدن شوند. در چنین مواقعی بهتر است با یک روانشناس متخصص در امور جنسی مشورت کنید تا بتوانید با استفاده از راهکارها و روش‌های مورد نظر تنش‌های روانی ناشی از مشکلات جنسی را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید : مشکلات جنسی

 

خارش واژن در دوران بارداری

بدن خانم‌ها در دوران بارداری تغییرات هورمونی زیادی را تجربه می‌کند. افزایش ترشحات مختلف واژن در این دوران می‌تواند عاملی برای ایجاد خارش محسوب شود. خانم‌های باردار باید توجه داشته باشند که اگر این خارش همراه با ترشحات غیر طبیعی و با بوی بد باشد حتما باید به متخصص مراجعه کنند زیرا ترشحات غیر طبیعی همراه با بوی بد نشان دهنده عفونت در واژن است.

روش‌های خودمراقبتی و روش‌های درمانی

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های مختلف و به دنبال آن خارش‌واژن، می‌توان اقدامات زیادی انجام داد.

روش‌های خودمراقبتی و پیشگیری از ایجاد عفونت

_پوشش مناسب لباس زیر (نپویشدن لباس زیر نخی و مایو برای طولانی مدت)

_شستشوی صحیح واژن (عدم استفاده از دستمال یکسان برای تمیز کردن مقعد و واژن)

_تعویض نوار بهداشتی در دوران عادت ماهانه (به طور میانگین هر هشت ساعت اینکار انجام شود)

_عدم استفاده از مواد شوینده برای شستشوی داخل واژن

_عدم استفاده از دستمال مرطوب برای شستشوی واژن

_رعایت رژیم غذایی سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن

درمان‌های خانگی خارش واژن

به طور کلی درمان‌های خانگی و بدون نظارت پزشک معمولا توصیه نمی‌شود. بهترین کار انجام روش‌های خودمراقبتی و پیشگیری است، اما اگر در مواقعی چاره‌ای جز انجام درمان‌های خانگی ندارید می‌توانید از سرکه سیب، عسل، روغن نارگیل، روغن رزماری، روغن سیر و روغن درخت چای برای شستشو و ضدعفونی واژن استفاده کنید.

درمان‌های دارویی

توصیه ما برای رفع خارش و عفونت واژن مراجعه به متخصص و دریافت داروی مناسب است. معمولا با توجه به شدت عفونت و خارش از داروهای مختلفی استفاده می‌شود. همچنین در کنار قرص‌های خوراکی برای از بین بردن عفونت از کرم‌های واژینال و شیاف برای رفع و کاهش خارش استفاده می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا خارش واژن خطرناک است؟

نمی‌توان گفت هربار که واژن دچار خارش شده است نشان دهنده یک بیماری است. اما اگر این مسئله همراه با ترشحات غیرطبیعی و با بوی بد باشد معمولا نشان دهنده عفونت است، در چنین شرایطی بهتر است در اولین قدم به متخصص مراجعه کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: خارش واژن

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب : خارش واژن, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 92 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 1:06

انواع پرده بکارت برای خانم‌ها مشخص شده که دارای ویژگی‌های خاصی هستند، در واقع پرده بکارت (hymen) غشای نازکی است که ورودی واژن را می‌پوشاند و در اکثر زنان با اولین رابطه جنسی پاره شده و یک خونریزی سطحی ایجاد می‌کند. از آن جا که در فرهنگ ما پرده بکارت به معنای باکره بودن خانم است، سوالات زیادی در ارتباط با شکل و تشخیص سالم بودن آن پیش می‌آید. توضیح درباره واژه بکارت در این مقاله نمی‌گنجد (مقاله اهمیت باکرگی زنان در ازدواج را مطالعه نمایید.)، بنابراین در ادامه تنها به تشریح انواع و اشکال آن پرداخته‌ایم. با دریافت مشاوره جنسی و یا خرید پکیج های جنسی ذهن نو می‌توانید اطلاعات لازم در این باره را کسب کنید.

منبع: انواع پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یا hymen در واقع یک غشای نازک است که ورودی واژن را می‌پوشاند و معمولا با اولین رابطه جنسی پاره شده و یک خونریزی سطحی ایجاد می‌کند. با این حال برخی زنان ممکن است به طور مادرزادی پرده بکارت نداشته باشند یا نوع پرده بکارت در آن‌ها به شکلی باشد که حتی در اولین رابطه جنسی خونریزی تجربه نکنند. از همین رو برخلاف باورهای عمومی نداشتن خونریزی در رابطه جنسی لزوما به معنای باکره نبودن خانم نیست. از نظر شکل و آناتومی بدن انواع مختلفی از پرده بکارت تاکنون مشخص شده که پرده بکارت حلقوی، ارتجاعی، حلقوی، مشبک،دو تکه و مسدود 5 فرم اصلی هستند.

آشنایی با انواع پرده بکارت

همانطور که گفتیم پرده بکارت در همه خانم ها یک شکل نیست. در واقع hymen می‌تواند از نظر آناتومیک در بانوان مختلف متفاوت باشد که در ادامه به توضیح هریک از اشکال آن پرداخته‌ایم.

1- پرده‌بکارت حلقوی

پرده حلقوی رایج‌ترین شکل پرده بکارت است که می‌توان گفت در حدود 90 تا 95درصد بانوان دیده می‌شود. بکارت حلقوی همان طور که از نامش پیداست حفره‌ای گرد یا بیضی شکل است که در ابتدایی‌ترین قسمت واژن قرار گرفته است. البته اندازه این حفره در زنان مختلف متفاوت می‌باشد. یعنی هر چه حفره کوچک باشد، لایه غشایی که در دور قرار دارد بزرگ‌تر است و هر چه حفره بزرگ‌تر باشد، لایه غشایی (همان پرده بکارت) نازک‌تر است. در اولین رابطه احتمال اینکه هیچ خونی نیاید زیاد است، مخصوصا زمانی که رابطه بدون استرس و در کمال آرامش صورت گرفته باشد.

2- پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی که نام دیگر آن پرده هلالی شکل است (ظاهر آن مانند پرده حلقوی است) خاصیت انعطاف پذیری دارد. به طوری که هنگام دخول کنار رفته و منجر به بروز خونریزی نمی‌شود. در واقع غشای انتهایی این نوع پرده ضخیم بوده و حتی گاه به دلیل عصب و مخاط موجود در آن موجب دردناک شدن رابطه جنسی می‌گردد که با انجام جراحی سرپایی پرده بکارت را از بین می‌برند، تا بیمار بتواند رابطه‌ای لذت بخش داشته باشد.

عدم آشنایی با این نوع پرده می‌تواند سوءتفاهم‌های زیادی را در رابطه زناشویی ایجاد کند. برای مثال در گذشته بسیاری از دختران به خاطر برخورداری از پرده ارتجاعی مورد تهمت قرار می‌گرفتند و گاه به جرم باکره نبودن مجازات می‌شدند. حتی اگر مجازات قانونی در پی نداشت، این موضوع تبعات ناخوشایندی را برای زنان به همراه داشت و منجر به تنش‌های جدی با همسرشان می‌شد. اما امروزه با افزایش سطح اطلاعات در جامعه این مشکلات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

3- پرده‌بکارت مشبک یا غربالی

پرده بکارت مشبک غشایی است که ورودی واژن را به طور کامل می‌پوشاند اما در سطح آن سوراخ‌های ریزی وجود دارد. از همین رو نام مشبک یا غربالی را به آن می‌دهند.

4- پرده بکارت دو تکه یا شیار دار یا تیغه ای

پرده بکارت دو تکه شباهت بسیاری با پرده حلقوی دارد و از نظر شیوع نیز بعد از پرده حلقوی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. شکل بکارت دو تکه به این صورت است که حفره‌ای گرد یا بیضی در ورودی واژن قرار دارد که یک شیار وسط آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند. از همین رو به آن پرده تیغه‌ای یا شیاردار نیز گفته می‌شود.

5- پرده بکارت مسدود

در برخی موارد ورودی واژن دختران به طور کامل بسته است و حفره‌ای برای برقراری رابطه جنسی یا خروج ترشحات و خونریزی پریودی وجود ندارد. این مساله می‌تواند منجر به تجمع خون قاعدگی پشت پرده شده و به بروز درد، عفونت و بیماری بیانجامد. در این شرایط باید برای درمان به یک متخصص مراجعه نمایید. برای درمان بکارت مسدود در جریان یک بیهوشی سطحی، انسداد پرده با عمل جراحی برداشته می‌شود.

آشنایی با انواع بکارت مصنوعی

با توجه به اینکه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای بکارت زن و خونریزی در اولین رابطه جنسی اهمیت زیادی قائل هستند، بسیاری از دختران که به هر دلیل بکارت خود را قبل از ازدواج از دست می‌دهند، به دنبال روش‌های درمانی برای ترمیم بکارت خود می‌روند. برای مثال دوختن ناحیه ورودی واژن یا گذاشتن کپسول‌هایی که حاوی مواد قرمز رنگ هستند در درون واژن از جمله این روش‌های ترمیمی است که در اصطلاح بکارت مصنوعی ایجاد می‌کنند. باید متذکر شویم که عدم صداقت در ازدواج می‌تواند عواقب سنگینی داشته باشید، به همین منظور در چنین شرایطی حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

با این حال امروزه این موضوع برای بسیاری از افراد جا افتاده است که عدم خونریزی لزوما به معنی باکره نبودن نیست؛ چراکه ممکن است پرده از ابتدا وجود نداشته باشد، از نوع ارتجاعی باشد و یا در اثر یک رویداد تصادفی نظیر برخورد یک جسم تیز به ناحیه ورودی واژن از بین برود. در مقابل خونریزی صرف نیز نمی‌تواند بکارت یک زن را ثابت نماید. برای آشنایی با اقدامات لازم در شب زفاف کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره جنسی و آمادگی برای ارتباط با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا دخول درناک می تواند نشان دهنده پرده بکارت مسدود باشد؟

 

دخول دردناک می تواند علل متفاوتی داشته باشد در بسیاری از موارد ترس شدید از رابطه جنسی کامل که در اصطلاح تخصصی به آن واژینیسموس گفته می‌شود منجر به انقباض شدید در نواحی لگن و ناحیه تناسلی می‌شود و فرایند دخول را با درد همراه می‌سازد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: انواع پرده بکارت

مشاوره روانشناسی ذهن نو ...
ما را در سایت مشاوره روانشناسی ذهن نو دنبال می کنید

برچسب :  انواع پرده بکارت, نویسنده : ذهن نو newmiind بازدید : 72 تاريخ : پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت: 1:00